Der Linz Effekt

Jan Skřivánek depeše září 2009

Tzv. Bilbao efekt je dnes už v podstatě terminus technicus. Rozumí se jím pozitivní společenský a hospodářský efekt, který přinášejí investice do kultury. Projekt každého nového muzea, koncertní síně či knihovny dnes provázejí propočty, kolik nových návštěvníků stavba do města přiláká a kolik peněz to ve výsledku přinese místní ekonomice. Baskické Bilbao je modelovým příkladem: Zanedbané průmyslové město se téměř jak mávnutím kouzelného proutku před jedenácti lety proměnilo v jednu z nejvyhledávanějších turistických destinací Španělska. A to všechno – či tak se to aspoň říká – jen díky tomu, že zde svou pobočku otevřelo americké Guggenheimovo muzeum.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné