Nákladové nádraží

Karolina Jirkalová staveniště únor 2007

V prostoru Nákladového nádraží Žižkov má vzniknout malá městská čtvrť s obytnými domy, veřejnými plochami a parkem. Urbanistický návrh, který zpracoval architekt Jan Sedlák, počítá se zachováním hlavní funkcionalistické budovy, rozsáhlé kolejiště a sklady zmizí a nahradí je nové domy. Centrum čtvrti bude tvořit náměstí a hlavní třída, která povede do Olšanské ulice.

Součástí nové žižkovské čtvrtě bude i park a kulturně-společenský sál. Tedy pokud vše půjde podle plánů radnice Prahy 3. Projekt je podmíněn změnou územního plánu, kterou musí schválit Magistrát hlavního města Prahy, a také souhlasem Ministerstva dopravy. Většinu pozemků areálu totiž vlastní České dráhy.

Celý areál má velký potenciál především pro rezidenční bydlení. Je dobře dostupný městskou dopravou, v bezprostředním okolí jsou parky i hustá městská zástavba. Uvažuje se dokonce o zavedení metra. Atraktivitu území zvyšuje i sousedství právě vznikajícího obytného areálu Central Park Praha od ateliéru A69. Vše teď záleží na dalším vývoji schvalování a především na architektech, kteří budou jednotlivé domy a bloky řešit. Výzva je to veliká – území má kolem 32 hektarů. Doufejme, že nás nečeká další uzavřený a neprostupný V.I.P. komplex, ale živá, otevřená a přirozeně strukturovaná čtvrť organicky navazující na své okolí.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné