88. lekce - Temná tvář má známý hlas
Ondřej Chrobák manuál květen 2017
Mám rád, když se o umění píše jako o každé jiné kriminální činnosti. Trenkaři prominou, nemám na mysli uličnictví, ale klasický zločin. Dodává to v mých očích umění na společenské závažnosti. Titulek týdeníku „Rezignace potvrzuje temnou tvář pražské grantové politiky a kulturní scény“ sliboval v tomto směru výživné investigativní počtení. Chlápek s ženskou se domluvili na týpka, co provozuje umělecké centrum na okraji Prahy. Nedali mu prachy, se kterýma už na beton počítal. Love měly skončit v jejich kapse, respektive první to chtěl vyprat skrz soutěž krásy pro umělce do pětatřiceti let a druhá přes mlýn na Vltavě. Jenže podcenili, kolik že ten provozák z periferie má vlivných kámošů v centru. Chlupatým nedalo moc práce zjistit, že chlápek byl tak neopatrný, že předsedal porotě inkriminované soutěže, a ženská měla ve mlýně podíl na programu. Protože když dojde na lámání chleba, jsou všichni nakonec rozumný, tak se to zahrálo do autu. Ženská si posypala hlavu moukou, chlápek stáhnul ocas a oškubané centrum dostane příští rok bolestné. Peníze údajně hodlá využít na stavbu dřevěné ponorky Nautilus, která zvýší návštěvnickou atraktivitu podzemních prostor centra.
Internacionalizace NGP a ACS
Ondřej Chrobák manuál zima 2019
Výpovědí na hodinu Adama Budaka skončila další kapitola v dějinách Národní galerie. Pracovně ji můžeme nazvat internacionalizace. Tento termín sice již dříve odvolaný generální ředitel Jiří Fajt veřejně nepoužíval, ale jak personální politika, tak výstavní dramaturgie...
Sousedé od vedle
Ondřej Chrobák manuál říjen 2019
Bylo, nebylo. Na jedné ulici, přímo naproti sobě, stály dva domečky. Ani velké, ani malé, zkrátka tak akorát. V jednom žily dvě sestry, které si byly navzájem podobné jako vejce vejci. Z pootevřených oken jejich domečku vycházel neustále hustý, štiplavý kouř, jakoby se tam...

Poznáváte se?
Ondřej Chrobák manuál únor 2021
Tuto otázku jsem položil publiku III. Sjezdu historiků (a historiček) umění v roce 2009 společně s projekcí sestřihu všech pro mě tehdy dohledatelných a dostupných českých filmů a seriálů, kde vystupují v hlavních nebo častěji vedlejších rolích kunsthistoričky a...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné