12. díl: Nedá sa povedať nič iné, než čo je osobné

Jana Németh na východ od raja březen 2018

Nestáva sa to často, že by sa s dielami slovenských autorov mohli stretnúť tisíce ľudí vo svete. Česť výnimkám. Teraz sa k nim zaradil aj Jaro Varga, hoci linkou, nad ktorou by možno mnohí v umeleckom svete aj ohrnuli nosom, ale ktovie.

Málo nápadu, hodně Lhotáka

Tomáš Klička recenze březen 2018

Retrospektiva Kamila Lhotáka v Obecním domě / Výstavní prostory Obecního domu patří díky své historii a lokalitě k nejatraktivnějším v metropoli. Podobně silný symbolický kapitál má i budova Mánesa, jejíž pohnutá současnost, kdy je pronajímána prakticky k čemukoli, je...

Miesta konfliktu

Zuzana Jakalová recenze březen 2018

Domestic Arenas v Galerii Rudolfinum / Galerie Rudolfinum práve hostí výstavu Domestic Arenas, ktorá v našom kontexte dôležitým spôsobom otvára témy post-kolonializmu, nezápadných identít a inakosti, a významne prispieva k úvahám o vzťahoch, nárazoch a kultúrnych prienikoch...

Múzeá nemusia byť miesta bolesti

Kristína Országová k věci březen 2018

Indiáni v Náprstkovom múzeu / Múzeá sú nám ponúkané ako falošné chrámy objektivity a apolitickosti. Je treba ich prestať vnímať ako neutrálne platformy pre prezentáciu historických právd a namiesto toho ich začať vidieť ako politické a spoločenské konštrukty, ktoré...

96. lekce - 2184

Ondřej Chrobák manuál březen 2018

Přivítal nás trojhlavý pes. Improvizované osvětlení podzemního labyrintu přetvářelo realitu podle ilustrací z Petiškových Starých řeckých bájí a pověstí. Dveřník rychlým pohybem čtečky vybral od každého z nás domluvený obolos. Bylo to víc, než jsem si mohl reálně...

Symbol sebevědomí

Tereza Macháčková zahraničí březen 2018

Otevření nového muzea současného afrického umění Zeitz MOCAA (Museum of Contemporary Art Africa) v Kapském městě bylo očekáváno s napětím. Projekt, mnohými označovaný jako Tate Modern afrického kontinentu, byl již v době příprav ověnčen superlativy a velký zájem vzbudila...

Obrazy protestu

Anežka Bartlová zahraničí březen 2018

Tomáš Rafa vystavil vloni na podzim projekt zachycující projevy neonacismu a xenofobie v newyorské galerii MoMA PS1, nyní představuje výběr z videí též na domácí půdě bratislavské Kunsthalle. Zaměřuje se tentokrát na paradox tolerance, jak jej popsal Karl Popper: Budeme-li...

Domečky pro panenky v UPM

Helena Koenigsmarková antiques březen 2018

Mezi témata dlouhodobě sledovaná pražským Uměleckoprůmyslovým muzeem patří hračky. Aktuálně hostí putovní výstavu ze sbírek londýnského Muzea dětství věnovanou dějinám domečků pro panenky, předmětu, který zpočátku hračkou vlastně ani nebyl. 

Občané

Tomáš Pospiszyl knižní recenze březen 2018

Dmitrij Prigov, tvůrce spjatý s ruským konceptuálním uměním, není v našem prostředí neznámou osobou. Mnohým neušly jeho výrazné prezentace na různých evropských výstavách, kolekce jeho děl pak byla v létě 2016 k vidění v pražském letohrádku Hvězda na výstavě Havel...

Knih se jen tak nezbavíme

Pavla Pauknerová design březen 2018

Kulturní dějiny západní civilizace si lze jen stěží představit bez knih. Definice „knihy“ je však unikavá – proměňuje se v různých časových i geografických kontextech, v závislosti na rozdílných komunikačních systémech, na dostupnosti technologií a dalších

Stavíme nové Lidice

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Lidice – V domku číslo 116 hned vedle Lidické galerie vznikla expozice přibližující poválečnou výstavbu nových Lidic. Domek s pěti místnostmi byl vybaven originálním nábytkem z přelomu 50. a 60. let (darovali jej obyvatelé Lidic), včetně původního sporáku a elektrické...

Výtopna nedostala ochranu

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Památkou se nestala ani mazutová výtopna na pražském sídlišti Invalidovna od architekta Jana Zeleného a statika Františka Bäumelta. Vzdušné a prosvětlené dvouhalí autoři zastřešili betonovou skořepinou, kterou drží ocelová lana napnutá mezi tažnými piloty. Už ve...

3202.jpg

Libeňský most se nestal památkou

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Ministerstvo kultury v únoru rozhodlo, že pražský Libeňský most z roku 1928 se nestane kulturní památkou. A to nikoli proto, že by si snad jeho architektonická a urbanistická hodnota nezasloužily ochranu, ale z důvodu velmi špatného stavebně-technického stavu....

3201.jpg

Když rány vracejí úder

Jana Pavlová profil březen 2018

Aktivity skupiny Forensic Architecture se pohybují na hranici architektonického výzkumu, lidskoprávní investigace, politiky a soudní praxe. Rozruch vzbudila například jejich prezentace na loňské přehlídce Documenta 14, aktuálně je možné navštívit výstavu Architektura násilí v...

Slepec, který mává holí

Viktor Čech profil březen 2018

V galerii Futura právě probíhá výstava nových prací Jiřího Davida. Následující text nabízí spíše fragmentární zachycení několika momentů jeho tvorby než snahu o její celkové vymezení. Lze vůbec napsat soudnou interpretaci práce autora, jehož dílo je samo v postmoderním...

Mezi galerií a scénou

Pavel Klusák téma březen 2018

Říká se, že v novém miléniu už není největším tématem hudby samotná její estetika, ale hlavně distribuce: jak dostat nahrávky a další podoby hudby k publiku, jak odrazit svůj postoj v užití pevných nosičů i virtuálních dat, byznysových i komunitních principů. Akcentu na...

Jak byla možnost a příležitost

Hana Buddeus rozhovor březen 2018

Rozhovor s Vladimírem Ambrozem / Přestože v době přípravy rozhovoru Vladimír Ambroz instaloval výstavu, našel si čas na povídání o uměleckých aktivitách ze 70. let, o fotografické dokumentaci, o neoficiálních výstavách, které organizoval, ale také o fungování brněnské...

Johana Pošová

Jiří Ptáček portfolio březen 2018

Johana Pošová se ve své tvorbě často dotýká problematiky soužití – s dalšími lidmi, s přírodou i s vlastním tělem. Z tohoto důvodu nelze v jejím portfoliu pominout ani její faktické tvůrčí soužití s Barborou Fastrovou.

Tečka za paneláky?

Hubert Guzik výstava březen 2018

O výstavách Bydliště: panelové sídliště a Paneland / Uměleckohistorická syntéza dějin hromadné bytové výstavby za reálného socialismu je tu. Čekali jsme na ni déle než východní Němci či Poláci. K čemu nám však kánon nejlepších sídlišť může posloužit dnes,

Německá muzea k digitalizaci

Josef Ledvina zprávy březen 2018

Mnichov – V polovině února vydala vybraná německá muzea společné prohlášení k problematice prezentace sbírkových fondů v digitálním prostoru. „Signatáři se hlásí k vzdělávacímu poslání paměťových institucí a spojuje je společné přání moci na internetu...

Nová díla v galerijních sbírkách v roce 2017

Tomáš Klička zprávy březen 2018

Čtrnáct státních a regionálních muzeí umění a galerií utratilo dohromady za nové akvizice do svých sbírek v loňském roce přes 50 milionů korun. To je o dva miliony méně, než byla cena nejdražšího loni vydraženého obrazu. K nejzajímavějším patří autorská kniha 54...

Sladké nicnedělání

Markéta Dlábková dílo měsíce březen 2018

Tématem letošního, již 38. Plzeňského mezioborového sympozia, tradičně věnovaného tematice 19. století, byl čas. Pro epochu, v níž došlo k zásadním proměnám celé společnosti, jde o téma více než významné.

Jsem sídlištní typ

Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2018

Slovenský, v Praze žijící umělec Tomáš Džadoň se dlouhodobě zabývá tématem „ochočených paneláků“ jako příznaku skupinové paměti a kulturní identity. Placky a trika s nápisy „Som sídliskový typ“ šíří už dlouho, teď si je můžete koupit v české verzi jako...

Obsah čísla

březen 2018

12. díl: Nedá sa povedať nič iné, než čo je osobné

Jana Németh na východ od raja březen 2018

Nestáva sa to často, že by sa s dielami slovenských autorov mohli stretnúť tisíce ľudí vo svete. Česť výnimkám. Teraz sa k nim zaradil aj Jaro Varga, hoci linkou, nad ktorou by možno mnohí v umeleckom svete aj ohrnuli nosom, ale ktovie.

Miesta konfliktu

Zuzana Jakalová recenze březen 2018

Domestic Arenas v Galerii Rudolfinum / Galerie Rudolfinum práve hostí výstavu Domestic Arenas, ktorá v našom kontexte dôležitým spôsobom otvára témy post-kolonializmu, nezápadných identít a inakosti, a významne prispieva k úvahám o vzťahoch, nárazoch a kultúrnych prienikoch...

Symbol sebevědomí

Tereza Macháčková zahraničí březen 2018

Otevření nového muzea současného afrického umění Zeitz MOCAA (Museum of Contemporary Art Africa) v Kapském městě bylo očekáváno s napětím. Projekt, mnohými označovaný jako Tate Modern afrického kontinentu, byl již v době příprav ověnčen superlativy a velký zájem vzbudila...

Domečky pro panenky v UPM

Helena Koenigsmarková antiques březen 2018

Mezi témata dlouhodobě sledovaná pražským Uměleckoprůmyslovým muzeem patří hračky. Aktuálně hostí putovní výstavu ze sbírek londýnského Muzea dětství věnovanou dějinám domečků pro panenky, předmětu, který zpočátku hračkou vlastně ani nebyl. 

Občané

Tomáš Pospiszyl knižní recenze březen 2018

Dmitrij Prigov, tvůrce spjatý s ruským konceptuálním uměním, není v našem prostředí neznámou osobou. Mnohým neušly jeho výrazné prezentace na různých evropských výstavách, kolekce jeho děl pak byla v létě 2016 k vidění v pražském letohrádku Hvězda na výstavě Havel...

Stavíme nové Lidice

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Lidice – V domku číslo 116 hned vedle Lidické galerie vznikla expozice přibližující poválečnou výstavbu nových Lidic. Domek s pěti místnostmi byl vybaven originálním nábytkem z přelomu 50. a 60. let (darovali jej obyvatelé Lidic), včetně původního sporáku a elektrické...

3201.jpg

Když rány vracejí úder

Jana Pavlová profil březen 2018

Aktivity skupiny Forensic Architecture se pohybují na hranici architektonického výzkumu, lidskoprávní investigace, politiky a soudní praxe. Rozruch vzbudila například jejich prezentace na loňské přehlídce Documenta 14, aktuálně je možné navštívit výstavu Architektura násilí v...

Mezi galerií a scénou

Pavel Klusák téma březen 2018

Říká se, že v novém miléniu už není největším tématem hudby samotná její estetika, ale hlavně distribuce: jak dostat nahrávky a další podoby hudby k publiku, jak odrazit svůj postoj v užití pevných nosičů i virtuálních dat, byznysových i komunitních principů. Akcentu na...

Johana Pošová

Jiří Ptáček portfolio březen 2018

Johana Pošová se ve své tvorbě často dotýká problematiky soužití – s dalšími lidmi, s přírodou i s vlastním tělem. Z tohoto důvodu nelze v jejím portfoliu pominout ani její faktické tvůrčí soužití s Barborou Fastrovou.

Německá muzea k digitalizaci

Josef Ledvina zprávy březen 2018

Mnichov – V polovině února vydala vybraná německá muzea společné prohlášení k problematice prezentace sbírkových fondů v digitálním prostoru. „Signatáři se hlásí k vzdělávacímu poslání paměťových institucí a spojuje je společné přání moci na internetu...

Sladké nicnedělání

Markéta Dlábková dílo měsíce březen 2018

Tématem letošního, již 38. Plzeňského mezioborového sympozia, tradičně věnovaného tematice 19. století, byl čas. Pro epochu, v níž došlo k zásadním proměnám celé společnosti, jde o téma více než významné.

Obsah čísla

březen 2018

Málo nápadu, hodně Lhotáka

Tomáš Klička recenze březen 2018

Retrospektiva Kamila Lhotáka v Obecním domě / Výstavní prostory Obecního domu patří díky své historii a lokalitě k nejatraktivnějším v metropoli. Podobně silný symbolický kapitál má i budova Mánesa, jejíž pohnutá současnost, kdy je pronajímána prakticky k čemukoli, je...

Múzeá nemusia byť miesta bolesti

Kristína Országová k věci březen 2018

Indiáni v Náprstkovom múzeu / Múzeá sú nám ponúkané ako falošné chrámy objektivity a apolitickosti. Je treba ich prestať vnímať ako neutrálne platformy pre prezentáciu historických právd a namiesto toho ich začať vidieť ako politické a spoločenské konštrukty, ktoré...

96. lekce - 2184

Ondřej Chrobák manuál březen 2018

Přivítal nás trojhlavý pes. Improvizované osvětlení podzemního labyrintu přetvářelo realitu podle ilustrací z Petiškových Starých řeckých bájí a pověstí. Dveřník rychlým pohybem čtečky vybral od každého z nás domluvený obolos. Bylo to víc, než jsem si mohl reálně...

Obrazy protestu

Anežka Bartlová zahraničí březen 2018

Tomáš Rafa vystavil vloni na podzim projekt zachycující projevy neonacismu a xenofobie v newyorské galerii MoMA PS1, nyní představuje výběr z videí též na domácí půdě bratislavské Kunsthalle. Zaměřuje se tentokrát na paradox tolerance, jak jej popsal Karl Popper: Budeme-li...

Knih se jen tak nezbavíme

Pavla Pauknerová design březen 2018

Kulturní dějiny západní civilizace si lze jen stěží představit bez knih. Definice „knihy“ je však unikavá – proměňuje se v různých časových i geografických kontextech, v závislosti na rozdílných komunikačních systémech, na dostupnosti technologií a dalších

Výtopna nedostala ochranu

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Památkou se nestala ani mazutová výtopna na pražském sídlišti Invalidovna od architekta Jana Zeleného a statika Františka Bäumelta. Vzdušné a prosvětlené dvouhalí autoři zastřešili betonovou skořepinou, kterou drží ocelová lana napnutá mezi tažnými piloty. Už ve...

3202.jpg

Libeňský most se nestal památkou

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Ministerstvo kultury v únoru rozhodlo, že pražský Libeňský most z roku 1928 se nestane kulturní památkou. A to nikoli proto, že by si snad jeho architektonická a urbanistická hodnota nezasloužily ochranu, ale z důvodu velmi špatného stavebně-technického stavu....

Slepec, který mává holí

Viktor Čech profil březen 2018

V galerii Futura právě probíhá výstava nových prací Jiřího Davida. Následující text nabízí spíše fragmentární zachycení několika momentů jeho tvorby než snahu o její celkové vymezení. Lze vůbec napsat soudnou interpretaci práce autora, jehož dílo je samo v postmoderním...

Jak byla možnost a příležitost

Hana Buddeus rozhovor březen 2018

Rozhovor s Vladimírem Ambrozem / Přestože v době přípravy rozhovoru Vladimír Ambroz instaloval výstavu, našel si čas na povídání o uměleckých aktivitách ze 70. let, o fotografické dokumentaci, o neoficiálních výstavách, které organizoval, ale také o fungování brněnské...

Tečka za paneláky?

Hubert Guzik výstava březen 2018

O výstavách Bydliště: panelové sídliště a Paneland / Uměleckohistorická syntéza dějin hromadné bytové výstavby za reálného socialismu je tu. Čekali jsme na ni déle než východní Němci či Poláci. K čemu nám však kánon nejlepších sídlišť může posloužit dnes,

Nová díla v galerijních sbírkách v roce 2017

Tomáš Klička zprávy březen 2018

Čtrnáct státních a regionálních muzeí umění a galerií utratilo dohromady za nové akvizice do svých sbírek v loňském roce přes 50 milionů korun. To je o dva miliony méně, než byla cena nejdražšího loni vydraženého obrazu. K nejzajímavějším patří autorská kniha 54...

Jsem sídlištní typ

Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2018

Slovenský, v Praze žijící umělec Tomáš Džadoň se dlouhodobě zabývá tématem „ochočených paneláků“ jako příznaku skupinové paměti a kulturní identity. Placky a trika s nápisy „Som sídliskový typ“ šíří už dlouho, teď si je můžete koupit v české verzi jako...

12. díl: Nedá sa povedať nič iné, než čo je osobné

Jana Németh na východ od raja březen 2018

Nestáva sa to často, že by sa s dielami slovenských autorov mohli stretnúť tisíce ľudí vo svete. Česť výnimkám. Teraz sa k nim zaradil aj Jaro Varga, hoci linkou, nad ktorou by možno mnohí v umeleckom svete aj ohrnuli nosom, ale ktovie.

Múzeá nemusia byť miesta bolesti

Kristína Országová k věci březen 2018

Indiáni v Náprstkovom múzeu / Múzeá sú nám ponúkané ako falošné chrámy objektivity a apolitickosti. Je treba ich prestať vnímať ako neutrálne platformy pre prezentáciu historických právd a namiesto toho ich začať vidieť ako politické a spoločenské konštrukty, ktoré...

Symbol sebevědomí

Tereza Macháčková zahraničí březen 2018

Otevření nového muzea současného afrického umění Zeitz MOCAA (Museum of Contemporary Art Africa) v Kapském městě bylo očekáváno s napětím. Projekt, mnohými označovaný jako Tate Modern afrického kontinentu, byl již v době příprav ověnčen superlativy a velký zájem vzbudila...

Stavíme nové Lidice

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Lidice – V domku číslo 116 hned vedle Lidické galerie vznikla expozice přibližující poválečnou výstavbu nových Lidic. Domek s pěti místnostmi byl vybaven originálním nábytkem z přelomu 50. a 60. let (darovali jej obyvatelé Lidic), včetně původního sporáku a elektrické...

3202.jpg

Libeňský most se nestal památkou

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Ministerstvo kultury v únoru rozhodlo, že pražský Libeňský most z roku 1928 se nestane kulturní památkou. A to nikoli proto, že by si snad jeho architektonická a urbanistická hodnota nezasloužily ochranu, ale z důvodu velmi špatného stavebně-technického stavu....

Mezi galerií a scénou

Pavel Klusák téma březen 2018

Říká se, že v novém miléniu už není největším tématem hudby samotná její estetika, ale hlavně distribuce: jak dostat nahrávky a další podoby hudby k publiku, jak odrazit svůj postoj v užití pevných nosičů i virtuálních dat, byznysových i komunitních principů. Akcentu na...

Tečka za paneláky?

Hubert Guzik výstava březen 2018

O výstavách Bydliště: panelové sídliště a Paneland / Uměleckohistorická syntéza dějin hromadné bytové výstavby za reálného socialismu je tu. Čekali jsme na ni déle než východní Němci či Poláci. K čemu nám však kánon nejlepších sídlišť může posloužit dnes,

Sladké nicnedělání

Markéta Dlábková dílo měsíce březen 2018

Tématem letošního, již 38. Plzeňského mezioborového sympozia, tradičně věnovaného tematice 19. století, byl čas. Pro epochu, v níž došlo k zásadním proměnám celé společnosti, jde o téma více než významné.

Málo nápadu, hodně Lhotáka

Tomáš Klička recenze březen 2018

Retrospektiva Kamila Lhotáka v Obecním domě / Výstavní prostory Obecního domu patří díky své historii a lokalitě k nejatraktivnějším v metropoli. Podobně silný symbolický kapitál má i budova Mánesa, jejíž pohnutá současnost, kdy je pronajímána prakticky k čemukoli, je...

Obrazy protestu

Anežka Bartlová zahraničí březen 2018

Tomáš Rafa vystavil vloni na podzim projekt zachycující projevy neonacismu a xenofobie v newyorské galerii MoMA PS1, nyní představuje výběr z videí též na domácí půdě bratislavské Kunsthalle. Zaměřuje se tentokrát na paradox tolerance, jak jej popsal Karl Popper: Budeme-li...

Občané

Tomáš Pospiszyl knižní recenze březen 2018

Dmitrij Prigov, tvůrce spjatý s ruským konceptuálním uměním, není v našem prostředí neznámou osobou. Mnohým neušly jeho výrazné prezentace na různých evropských výstavách, kolekce jeho děl pak byla v létě 2016 k vidění v pražském letohrádku Hvězda na výstavě Havel...

Výtopna nedostala ochranu

Karolina Jirkalová staveniště březen 2018

Praha – Památkou se nestala ani mazutová výtopna na pražském sídlišti Invalidovna od architekta Jana Zeleného a statika Františka Bäumelta. Vzdušné a prosvětlené dvouhalí autoři zastřešili betonovou skořepinou, kterou drží ocelová lana napnutá mezi tažnými piloty. Už ve...

3201.jpg

Když rány vracejí úder

Jana Pavlová profil březen 2018

Aktivity skupiny Forensic Architecture se pohybují na hranici architektonického výzkumu, lidskoprávní investigace, politiky a soudní praxe. Rozruch vzbudila například jejich prezentace na loňské přehlídce Documenta 14, aktuálně je možné navštívit výstavu Architektura násilí v...

Jak byla možnost a příležitost

Hana Buddeus rozhovor březen 2018

Rozhovor s Vladimírem Ambrozem / Přestože v době přípravy rozhovoru Vladimír Ambroz instaloval výstavu, našel si čas na povídání o uměleckých aktivitách ze 70. let, o fotografické dokumentaci, o neoficiálních výstavách, které organizoval, ale také o fungování brněnské...

Německá muzea k digitalizaci

Josef Ledvina zprávy březen 2018

Mnichov – V polovině února vydala vybraná německá muzea společné prohlášení k problematice prezentace sbírkových fondů v digitálním prostoru. „Signatáři se hlásí k vzdělávacímu poslání paměťových institucí a spojuje je společné přání moci na internetu...

Jsem sídlištní typ

Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2018

Slovenský, v Praze žijící umělec Tomáš Džadoň se dlouhodobě zabývá tématem „ochočených paneláků“ jako příznaku skupinové paměti a kulturní identity. Placky a trika s nápisy „Som sídliskový typ“ šíří už dlouho, teď si je můžete koupit v české verzi jako...

Miesta konfliktu

Zuzana Jakalová recenze březen 2018

Domestic Arenas v Galerii Rudolfinum / Galerie Rudolfinum práve hostí výstavu Domestic Arenas, ktorá v našom kontexte dôležitým spôsobom otvára témy post-kolonializmu, nezápadných identít a inakosti, a významne prispieva k úvahám o vzťahoch, nárazoch a kultúrnych prienikoch...

96. lekce - 2184

Ondřej Chrobák manuál březen 2018

Přivítal nás trojhlavý pes. Improvizované osvětlení podzemního labyrintu přetvářelo realitu podle ilustrací z Petiškových Starých řeckých bájí a pověstí. Dveřník rychlým pohybem čtečky vybral od každého z nás domluvený obolos. Bylo to víc, než jsem si mohl reálně...

Domečky pro panenky v UPM

Helena Koenigsmarková antiques březen 2018

Mezi témata dlouhodobě sledovaná pražským Uměleckoprůmyslovým muzeem patří hračky. Aktuálně hostí putovní výstavu ze sbírek londýnského Muzea dětství věnovanou dějinám domečků pro panenky, předmětu, který zpočátku hračkou vlastně ani nebyl. 

Knih se jen tak nezbavíme

Pavla Pauknerová design březen 2018

Kulturní dějiny západní civilizace si lze jen stěží představit bez knih. Definice „knihy“ je však unikavá – proměňuje se v různých časových i geografických kontextech, v závislosti na rozdílných komunikačních systémech, na dostupnosti technologií a dalších

Slepec, který mává holí

Viktor Čech profil březen 2018

V galerii Futura právě probíhá výstava nových prací Jiřího Davida. Následující text nabízí spíše fragmentární zachycení několika momentů jeho tvorby než snahu o její celkové vymezení. Lze vůbec napsat soudnou interpretaci práce autora, jehož dílo je samo v postmoderním...

Johana Pošová

Jiří Ptáček portfolio březen 2018

Johana Pošová se ve své tvorbě často dotýká problematiky soužití – s dalšími lidmi, s přírodou i s vlastním tělem. Z tohoto důvodu nelze v jejím portfoliu pominout ani její faktické tvůrčí soužití s Barborou Fastrovou.

Nová díla v galerijních sbírkách v roce 2017

Tomáš Klička zprávy březen 2018

Čtrnáct státních a regionálních muzeí umění a galerií utratilo dohromady za nové akvizice do svých sbírek v loňském roce přes 50 milionů korun. To je o dva miliony méně, než byla cena nejdražšího loni vydraženého obrazu. K nejzajímavějším patří autorská kniha 54...

Obsah čísla

březen 2018

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné