Beau Sauvage
Adam Štech staveniště prosinec 2008
V rámci zářijového londýnského festivalu designu jsme mohli mimo jiné shlédnout skupinovou výstavu unikátního nábytku a doplňků, které exkluzivně pro galerii Libby Sellers navrhlo osm tvůrců právě nastupující generace.
Galerie je guerilla projektem teoretičky designu Libby Sellersové, bývalé kurátorky londýnského Design muzea. Nemá svůj vlastní prostor a každou výstavu kurátorka zasazuje do nového zajímavého prostředí. Výstava Beau Sauvage byla umístěna v posledním patře slavného obchodního domu Liberty. Libby Sellersová se blýskla již svými předchozími projekty a i její poslední výstava potvrzuje pozici jedné z nejprogresivnějších kurátorek designu současnosti. Svá díla představili mimo jiné Brit Peter Marigold, Jens Fager ze Švédska, poetický Švýcar Adrien Rovero, milovník horolezectví Max Lamb a také Slovák Tomáš Král.
Rozmanitá směsice individualit poodhalila jednu ze současných tendencí v konceptuálním designu, která prochází napříč evropskou scénou. Je založena na použití něčeho syrového či surového, které se náhle stane krásným, vzácným a vytvoří tak zcela novou kvalitu uměleckého díla. Tak se obyčejná houpací židle v díle Jense Fagera mění v zakonzervovaný předmět naší minulosti díky pouhému zdrsnění jejího povrchu. Kabinet Thin Slice od Petera Marigolda je zase sestaven jen z hrubě opracovaných dřevěných palubek, aby vytvořil dojem něčeho biologického, téměř živého. Surová kovová židle Maxe Lamba se stává zářícím šperkem a Barely od Adriena Rovera přenášejí surovou estetiku obyčejného sudu do luxusního interiérového objektu. Krása a surovost materiálu trochu překvapivě patří k sobě.
Mladý švédský design
Adam Štech design prosinec 2008
Skandinávský design byl vždy založen na humánním přístupu, který zaručuje dokonalé spojení tvaru a funkce předmětu a lidských potřeb. Zásadní roli hrály též odlišné přírodní podmínky a životní styl oproti kontinentální Evropě. Přírodní materiály a tradiční...
Nová atmosféra
Adam Štech design červen 2008
Milánský veletrh designu / Návraty k dekorativnímu umění let padesátých a sedmdesátých nebo k původním řemeslným technikám, fascinující rozsáhlé instalace, neustálé přibližování designu a volného umění i ekologická řešení v průmyslovém designu – to jsou...
HOTEL PRAHA: DEKORATIVNÍ DESIGN KOMUNISTICKÉ ELITY
Adam Štech antiques červenec 2019
Jedna z nejkontroverznějších staveb minulého režimu ve svých útrobách skrývala desítky unikátních uměleckořemeslných funkčních i dekorativních prvků, které vznikly v těsné spolupráci designérů a specializovaných výtvarníků. Bohaté vybavení a výzdoba...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?