Betonoví strážci vnitřního světa
Šimon Kadlčák portfolio červenec 2023
Monumentální forma v dráždivě kontrastním propojení s materiálovou i obsahovou křehkostí. V podstatě klasická práce s (figurální) sochařskou zobrazivostí a odkazování k různým historickým etapám evropského sochařství. A také sada několika motivů, které se v jejím díle opakovaně objevují, jako by se čas od času neodbytně vynořovaly z autorčina podvědomí. Tak by se ve zkratce daly shrnout hlavní rysy práce Eriky Velické, sochařky, jejíž tvorba je v rámci domácího uměleckého provozu výrazněji viditelná zhruba poslední čtyři roky.
 
                                                                            Erika Velická: Unseal the Untold, Zaazrak|Dornych, 2022, foto: Šimon Kadlčák
 
                                                                            Erika Velická: Psi, 2018, foto: Daniela Junášková
 
                                                                            Erika Velická: Felírna, venkovní realizace v rámci festivalu M3, 2022, foto: Chantal Gálová
 
                                                                            Erika Velická: 222.3, 2019, foto: Rudolf Skopec
 
                                                                            Erika Velická: Psi, 2018, foto: Daniela Junášková
 
        Anketa: Nejzajímavější počin v roce 2024?
Tomáš Pospiszyl Lada Hubatová-Vacková Šimon Kadlčák Julia Bailey Zbyněk Baladrán prosinec 2024
Stejně jako v loňském roce jsme i letos oslovili několik zástupců zdejší umělecké scény s dotazem: Co osobně považujete za nejzajímavější počin v oblasti výtvarného umění v uplynulém roce?
 
        Dominika Dobiášová
Šimon Kadlčák portfolio duben 2022
Trojice humanoidních postav stojí na úbočí kopce s kamennou baštou na vrcholku a v nočním šeru sleduje feminně působící bytost s nepřítomným výrazem a rozpřaženýma rukama, z jejíchž dlaní celý výjev ozařuje tenké modré světlo. Za ní na trávníku, zády k divákovi i...
 
        Muzeum chudoby v regionech
Šimon Kadlčák recenze březen 2025
Začátek roku bývá obvykle v kultuře ještě poněkud ospalé období. Mohlo by se tak zdát, že právě postsilvestrovské kulturní vakuum může být důvodem, proč se dostává pozornosti výstavnímu projektu v regionálních institucích (a pozor, regionálními se tady výjimečně...
                            VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ 
 LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
                    
        Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
