Bez obav – Transgrese Daniela Rycharského
Marek Pokorný recenze květen 2019
Výstava Obavy Daniela Rycharského (* 1986) ve varšavském Muzeu moderního umění je de facto první monografický projekt věnovaný žijícímu umělci, který tato instituce uspořádala. Křesťanství, katolicismus a jeho symboly, jichž byla galerie plná, však tvořily jen část celku nasyceného zdánlivě kontroverzní, v důsledku však především nadějně utopickou pozicí autora.
Baladránův vyšší princip
Marek Pokorný recenze říjen 2019
Už z letmého pohledu na soupis výstav Zbyňka Baladrána je zřejmé, jak solidně a dlouhodobě je tento umělec ukotvený v současném mezinárodním uměleckém provozu. Jako protagonista generace, která se na samém počátku vyrovnávala s kolapsem umělecké infrastruktury v Česku,...

Opozice, expozice, superpozice
Marek Pokorný k věci únor 2020
Tři nové expozice otevřené Národní galerií v Praze během třinácti měsíců je počin, který zasluhuje poklonu i zvýšenou pozornost. Těch několik pokusů o podstatnější kritiku zaměřených na jednotlivé expozice pominulo z různých důvodů jejich rámec, tedy vztah k ...
České umění na světové scéně
Marek Pokorný názor březen 2007
Současné české umění na mezinárodní scéně je stále ožehavé téma. Zřejmě však uspěje ten, komu je cizí pocit, že mu někdo něco dluží. Podobný princip platí stejně pro klasika Zdeňka Sýkoru, pro autory mladé a střední generace i pro zralé solitéry. Dobrým příkladem...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné