Bloumání v blízkosti velkých pláten

Viktor Čech recenze březen 2020

Při procházení sálů plných obrazů barokních vlámských či italských mistrů v některé z velkých evropských galerií vždy po nějaké době propadnu jisté vizuální apatii. I přes nespornou virtuozitu jejich malířského rukopisu a osvěžující spojení empirického poučení s emotivně vzrušujícím sdělením, začnu unaveně bloumat v blízkosti velkých pláten a vnímám jen fragmenty malířských fines, zkratek a zakončení potencionálně „mrtvých“ míst v kompozicích.

Michaël Borremans The Duck, pohled do výstavy (c) Galerie Rudolfinum. Foto Martin Polák (8).jpg

Michaël Borremans: The Duck, Galerie Rudolfinum, Praha, 2020, foto: Martin Polák

Michaël Borremans, The Bird, 2019, oil on canvas, 300 x 190 cm, Courtesy Zeno X Gallery, Antwerp� photo Lieven Herreman.jpg

Michaël Borremans: Pták, 2019, olej na plátně, 300 × 190 cm, se svolením Zeno X Gallery, Antverpy, foto: Lieven Herreman

Michaël Borremans The Duck, pohled do výstavy (c) Galerie Rudolfinum. Foto Martin Polák (12).jpg

Michaël Borremans: The Duck, Galerie Rudolfinum, Praha, 2020, foto: Martin Polák

Michaël Borremans, Sukně (2), 2005, olej na plátně, 40 x 50 cm, soukromá sbírka,foto: Peter Cox. Courtesy Zeno X Gallery, Antwerp

Michaël Borremans The Duck, pohled do výstavy (c) Galerie Rudolfinum. Foto Martin Polák (2).jpg

Michaël Borremans: The Duck, Galerie Rudolfinum, Praha, 2020, foto: Martin Polák

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné