Byl to jen sochař?
Jan Wollner recenze duben 2013
Hugo Demartini v Národní galerii / Výrazným prvkem retrospektivy Huga Demartiniho ve Veletržním paláci Národní galerie – stejně jako Karla Malicha na Pražském hradě – se stala především architektonická instalace, jejímž autorem je v obou případech Federico Díaz. Jeho jméno přitom nefiguruje pouze v kolonce architekt výstavy, ale zároveň je uvedeno i jako součást autorského či kurátorského týmu. Čím je tento hierarchický vzestup motivován? Ideálně by užší spolupráce mezi architektem a kurátory měla vést k hlubšímu vystižení základních interpretačních tezí, které by nebyly pouze teoreticky formulovány, ale zároveň zpřítomněny v režimu výstavní instalace. U Demartiniho retrospektivy ovšem jakýkoli pokus o interpretaci fatálně chybí a posílená pozice architekta výstavy neslouží k ničemu jinému, než aby tuto absenci efektně zamaskovala. Výstava se totiž opírá o nulový výzkum a vyprázdněný obsah překrývá působivou instalací.

Třikrát Laterna Magika
Jan Wollner výstava listopad 2019
V polovině roku proběhla v Domě umění v Brně výstava Laterna magika – Dekonstrukce a aktualizace, její druhý díl skončil na začátku listopadu v pražské MeetFactory, tentokráte s podtitulem Paměť experimentu. Výstavy byly produktem výzkumného projektu vedeného...

Poezie?
Jan Wollner výstava duben 2021
Umění a architektura socialistické východní Evropy se v poslední dekádě proměnily z okrajových témat v asi nejčastější náměty diplomových prací a zdá se, že zájem o tuto oblast se stále neblíží kulminaci.

Kam s radioaktivními sochami?
Jan Wollner recenze březen 2020
Pohled sklouzávající z displaye notebooku ke knihám srovnaným na poličkách okolo nabádá k položení úvodní otázky: Proč jsou na hřbetech některých z nich jména rodin, Dientzenhoferové, van Eyckové atd., a na jiných pouze jednotlivců, když i oni často mívali umělecké...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?