Česká kultura na jednom místě

Anežka Bartlová zprávy červenec 2016

Praha – Česká centra ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí, které je jejich zřizovatelem, zorganizovala a v život uvedla webovou stránku Czechplatform.cz, na které je možné inzerovat zahraniční aktivity českých kulturních úspěchů. Slavnostní spuštění proběhlo na konci června za účasti ministra Lubomíra Zaorálka v prostorách Černínského paláce. Pověřený ředitel Českých center Zdeněk Lyčka vidí přínos projektu v „možnosti lepšího zahraničního networkingu“.

Subjekty, které organizují nebo se podílejí na prezentaci Česka (v tiskové zprávě se používají termíny jako „branding země“ a „strategie rozvoje dobrého jména Česka“) mohou zveřejnit záznam o nadcházející aktivitě (výstavě, koncertu, módní přehlídce,  prezentaci designu apod.) a Česká centra jim tímto slibují pomoc s propagací. Velmi jednoduchý a uživatelsky přátelský web, který je však pouze v českém jazyce, slouží tedy jako náhrada několika emailů s prosbou o pomoc při propagaci a s informacemi o plánované akci v příloze.

Je však pravděpodobné, že inboxy se budou pracovníkům Českých center v zahraničí plnit i nadále: z webu v podstatě nelze poznat, zda se někdo z daného reprezentačního úřadu již návrhem spolupráce zabýval a usoudil, že plánované akci propagaci bude poskytnuta, nebo naopak. V Českých centrech velkých metropolí, jako je Londýn, Berlín nebo New York, je totiž velmi pravděpodobné, že poptávka „networkingu“ vysoce přesáhne možnosti několik zaměstnanců daného centra.

Klíčová otázka, která se kolem projektu točí, zní, komu je tedy vlastně určen? Na problém cílení odpovídá oficiální tisková zpráva dost obecně: „nová platforma je určena pro ministerstva, státní instituce, VŠ, umělecké agentury, kurátory, organizátory festivalů, ale také pro nezávislé umělce, vědce a další zájemce.“ Jistě by ale Czechplatform mohl být užitečný i pro samotná Česká centra, tak aby jim naopak práci usnadnil.

Ostatně již před dvěma lety byla spuštěna mobilní aplikace Evropského kulturního centra EUNIC, kam je možné po registraci zadávat aktivity kulturních center ve městě. Vše je v angličtině a jazyce příslušné země. Aplikaci si může zdarma stáhnout kdokoliv od turistů, studentů – stážistů až po velvyslance a pomocí jednoduchých filtrů zjistit, co se děje tam, kde se právě nachází. Podle tiskové mluvčí Českých center se ale zatím zanášení informací do celoevropské mobilní aplikace nechystá, údaje mají sloužit především těm, kteří mají za úkol Česko v zahraniční reprezentovat.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné