Design Supermarket

Adam Štech staveniště únor 2009

Kvalitní a nekonvenční design k dostání v supermarketu? Ano. Nemyslitelné se stalo téměř skutečností druhý víkend v prosinci, kdy druhý ročník festivalu Design supermarket obsadil dvě podlaží starobylé budovy v Liliové ulici v centru Prahy.

Nápad mladého studia Tai2 se zrodil již minulý rok, kdy jsme mohli navštívit první ročník, který se odehrál v galerii Tranzitdisplay. Myšlenka vytvořit jednotnou platformu pro prezentaci a prodej vlastních produktů mladých designérů se setkala v hektickém předvánočním shonu, který též akce svým způsobem paroduje, s velkým zájmem jak ze strany vystavujících, tak i kupujících. Několik desítek produktových a módních designérů obsadilo vizuálně velmi přitažlivé prostory, které jsou z části přetvořeny k potřebě filmařů. Pod historizujícími freskami a vyřezávanými dřevěnými obklady jsme tak mohli obdivovat a též zakoupit spousty zajímavých produktů od designérů Whitefruits, Martina Žampacha, Studia Kotec, Supro design a mnoha dalších. Podnětné experimenty s jídlem zase předvedla dámská studia My či Goldberrries. V módní sekci své kreace představili jedni z nejlepších českých návrhářů v čele s Hanou Zárubovou, Muset fashion a Chatty. Opravdu příjemná a uvolněná atmosféra byla podtržena vynikající hudební produkcí a útulným barem v prvním podlaží.

Design Supermarket svým posledním vystoupením potvrdil, že má ambice stát se regulérní záštitou pro mladé designéry a jejich produkty. Jeho načasování před vánočními svátky tak dává tvůrcům neobyčejnou šanci prezentovat design široké veřejnosti, pro kterou se může stát jakýkoliv produkt z výstavy vysněným vánočním dárkem a nahradit bezmyšlenkovité nákupy v supermarketu opravdovém.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné