Deskriptiva sopečného kopce
Radka Schmelzová recenze duben 2008
Vladislav Mirvald (1921–2003) byl, vedle Zdeňka Sýkory a Kamila Linharta, třetím lounským představitelem českého neokonstruktivismu 60. až 90. let. Mirvaldovo dílo je známé od 60. let z výstav konstruktivních tendencí, Nové citlivosti, Klubu konkretistů, v 90. letech z expozic Jiné geometrie a Poezie racionality. Galerie Benedikta Rejta však tentokrát představuje téměř neznámou část tvorby Vladislava Mirvalda. Cyklus kreseb krajinných motivů z okolí Loun a řeky Ohře vznikl téměř celý během jediného roku –1962, předcházel tedy jeho proslulému geometrickému období.
Tajný život lesů?
Radka Schmelzová recenze září 2018
Oblastní galerie Vysočiny v červnu otevřela hned tři výstavy, které se vztahují, každá trochu jinak, k lesům či ke krajině. Hlavní prostor galerie je pod názvem Jak lesy myslí věnován novému chápání živočišné a rostlinné říše a souvisejícímu způsobu zobrazení...
Není ohňostroj jako ohňostroj
Radka Schmelzová reportáž únor 2008
Pyroperformance pod „Stalinem“ / Festival současného umění Praha - Tina B. si klade za cíl vsadit současné české umění do mezinárodního kontextu a pracuje také s geniem loci hlavního města. Jméno festivalu Tina B. ve svém názvu ukrývá nejen zkratku ironické narážky na...
Lekce z landartu, performance a konceptuálního umění
Radka Schmelzová téma únor 2008
Počátek historie umělecké disciplíny site specific art lze hledat už v šedesátých letech 20. století. Původně kontroverzní přístup je dnes užíván tak často, že už je vnímán jako střední proud. Zvláštní pnutí však stále trvá okolo tohoto pojmu – přestože je v ...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?