Digitální napětí
Jiří Sirůček recenze listopad 2023
Žijeme v „extrémní přítomnosti“, v níž „technologie předstihla naši schopnost ji vůbec vstřebat“, tvrdí ve vizuálním eseji The Extreme Self autoři Shumon Basar, Douglas Coupland a Hans Ulrich Obrist.

Fotograf Festival, HYPERTENSION23: Search Deep Inside Yourself, pohled do instalace Stephanie Comilang: Lumapit Sa Akin, Paraiso (Come to Me Paradise), 2018, tříkanálové video, 25 min, Národní galerie Praha – Veletržní palác, 2023, foto: Jan Kolský

Airpocalypse: Rouška jako stylový doplněk konce světa?
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček téma duben 2020
Pokud existuje předmět, který v sobě dokonale zhmotňuje současnou nejistotu, strach a (informační) zmatení, je to bezpochyby rouška. Ačkoli rok 2020 teprve začal, už nyní je zřejmé, že jeho dominantní vizuální reprezentací budou pravděpodobně právě ochranné masky:...

Documenta 15. Kontextu uniknout nelze
Noemi Purkrábková Jiří Sirůček výstava září 2022
Patnáctý ročník „muzea 100 dní“ provází už od počátku řada diskuzí a skandálů. V čem je letošní kasselská přehlídka tak kontroverzní? Proč na ní podle mnohých není skoro žádné umění? A v jakých ohledech může být i přes své problémy inspirativní?...

Nelidský obrat v (českém) umění aneb proč galerie plní větve a sláma?
Jiří Sirůček téma květen 2023
Environmentální tematika není v umění ničím novým, v poslední dekádě však přírodě v galeriích téměř nelze uniknout. Co stojí za tímto obratem k nelidskému a proč je vůně slámy či vlhké hlíny cítit jak v Liberci, tak v Benátkách? Následující text se zaměřuje na...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?