Displej v gorilích rukou
Jiří Ptáček recenze květen 2019
„Jak namalovat obraz, kterému AI napíše dobrou recenzi?“, ptá se kurátor výstavy VDIFF Milan Mikuláštík a my ho musíme zklamat. Po zaplacení nedávného redesignu časopisu Art+Antiques redakci nezbyly prostředky na vývoj specifické uměleckokritické umělé inteligence, a proto recenzi výstavy musela opět svěřit příslušníkovi zanikajícího zvířecího druhu homo. Mikuláštíkovi budiž útěchou, že při počtu obrazů vystavených na přehlídce čtrnácti malířů a malířek na recenzování jednotlivých obrazů nedojde, ani kdyby nakrásně byly malovány pro hypercitlivé digitální oko učenlivých strojů.
Michal Kalhous
Jiří Ptáček rozhovor únor 2022
Kdysi mi jeden renomovaný kurátor fotografie tvrdil, že snímky na výstavách Michala Kalhouse ve skutečnosti vytváří jeho malý syn. V tu chvíli jsem uvěřil. Nejen proto, že jsem Michala za celé roky, co jsme se znali, nikdy neviděl s fotoaparátem, ale i kvůli mnohdy odzbrojující...
Jiří Skála. Dělníci, zombies a potřeba veřejného hlasu
Jiří Ptáček rozhovor duben 2022
S Jiřím Skálou jsme z čtenářského hlediska možná až příliš dlouho probírali různé aspekty jeho poslední samostatné výstavy Aspirace cizích těles v pražské galerii hunt kastner. Samovolně na ně ovšem navazovala kontinuita témat, která Skála řeší v posledních patnácti
Kniha je pořád nejlepším archivem myšlenek
Jiří Ptáček rozhovor listopad 2021
Grafická designérka Adéla Svobodová se soustředí na tištěné publikace o výtvarném umění: odborné knihy, výstavní katalogy, autorské knihy nebo monografie. V rozhovoru o její práci, letos natřikrát oceněné v soutěži Nejkrásnější kniha roku, jsme se zaměřili na...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?