Displej v gorilích rukou
Jiří Ptáček recenze květen 2019
„Jak namalovat obraz, kterému AI napíše dobrou recenzi?“, ptá se kurátor výstavy VDIFF Milan Mikuláštík a my ho musíme zklamat. Po zaplacení nedávného redesignu časopisu Art+Antiques redakci nezbyly prostředky na vývoj specifické uměleckokritické umělé inteligence, a proto recenzi výstavy musela opět svěřit příslušníkovi zanikajícího zvířecího druhu homo. Mikuláštíkovi budiž útěchou, že při počtu obrazů vystavených na přehlídce čtrnácti malířů a malířek na recenzování jednotlivých obrazů nedojde, ani kdyby nakrásně byly malovány pro hypercitlivé digitální oko učenlivých strojů.

Matěj Smetana
Jiří Ptáček rozhovor říjen 2020
Předpokladem k umění je nepraktická nálada / V dětství chtěl být Matěj Smetana vynálezcem. Pak zjistil, že myšlenkové hry, které ho zajímají, může uplatnit coby umělec. Svět tím přišel o jednoho nepraktického vynálezce. Zato byl obohacen o písmena, která chodí. A...

Romanofuturismus byl elitářská cesta
Jiří Ptáček rozhovor květen 2020
„Za Romku se nepovažuji,“ říká v rozhovoru malířka Ladislava Gažiová a vysvětluje, proč nepřijímá ani nálepku romské umělkyně. „Identita a kulturní odlišnost dnes jsou často pouze vyprázdněnými depolitizovanými nástroji na cestě k úspěšné umělecké kariéře.“...
Freska jako dekorace a péče
Jiří Ptáček portfolio říjen 2019
Comunite Fresca založily před třemi lety vizuální umělkyně Dana Balážová (*1989), Markéta Filipová (*1990) a Marie Štindlová (*1990) jako platformu pro společnou práci v technice freskové malby. Během tří let přijaly pozvání od několika galerijních institucí: například...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné