Filatelistická abstrakce
Jan Wollner recenze červenec 2013
Ludmila Padrtová v Plzni / Příběh Ludmily Padrtové není neznámý. Ještě za studií na třeboňském gymnáziu se setkala se svým pozdějším mužem Jiřím Padrtou, který do jižních Čech jezdil jako student výtvarné výchovy pedagogické fakulty na plenéry. Připojila se k aktivitám jeho spolužáků a i bez výtvarného vzdělání se začala soustavně věnovat umělecké tvorbě. Z Padrty se brzy stal přední výtvarný kritik a teoretik a Padrtová pod jeho vlivem postupně abstrahovala původně krajinářské motivy, až kolem roku 1956 dospěla k nefigurativnímu výrazu. Své abstraktní obrazy ale nikdy veřejně nevystavovala a v roce 1961 se rozhodla uměleckou činnost zcela ukončit. Torzo jejího díla, které z části zničila nebo rozdala, objevil až v 90. letech Jiří Valoch a představil ho na několika samostatných i skupinových výstavách.

Třikrát Laterna Magika
Jan Wollner výstava listopad 2019
V polovině roku proběhla v Domě umění v Brně výstava Laterna magika – Dekonstrukce a aktualizace, její druhý díl skončil na začátku listopadu v pražské MeetFactory, tentokráte s podtitulem Paměť experimentu. Výstavy byly produktem výzkumného projektu vedeného...

Poezie?
Jan Wollner výstava duben 2021
Umění a architektura socialistické východní Evropy se v poslední dekádě proměnily z okrajových témat v asi nejčastější náměty diplomových prací a zdá se, že zájem o tuto oblast se stále neblíží kulminaci.

Kam s radioaktivními sochami?
Jan Wollner recenze březen 2020
Pohled sklouzávající z displaye notebooku ke knihám srovnaným na poličkách okolo nabádá k položení úvodní otázky: Proč jsou na hřbetech některých z nich jména rodin, Dientzenhoferové, van Eyckové atd., a na jiných pouze jednotlivců, když i oni často mívali umělecké...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?