Film jako umění a fetiš

Lenka Střeláková recenze listopad 2016

David Cronenberg v GHMP a Loni v Marienbadu v Rudolfinu / Uchopení tzv. kultovních filmů z pozic uměleckého světa letos v Praze nabylo dvou vzdálených, ale i paradoxně blízkých podob. Samotná propagace obou událostí proběhla formou „živých obrazů“. Jeden vytvořily létající a posléze do formace nápisu uvržené, na lepkavém krvavém pozadí reklamních city lightů umírající mouchy – s odkazem na legendární horor véháeskové éry. Druhý zase cituje ikonický záběr dodnes plakátující stěny cinefilních prostor, totiž černobílý tableau vivant s fatalisticky vrženými keři, postavami a stíny.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné