Generační spor?

Vladimír Birgus polemika březen 2011

V úvodu knihy Česká fotografie 20. století, která završila naši osmiletou práci na přípravě stejnojmenné třídílné výstavy v Praze v roce 2005 a její zúžené reprízy v Bonnu o čtyři roky později, českého a anglického průvodce výstavou (2005) a rozsáhlého německého katalogu (2009), jsme napsali, že jsme „vědomě dali přednost co nejkomplexnějšímu záběru, po němž další kurátoři a historici fotografie jistě přijdou s daleko selektivnějším a originálnějším pohledem.“ Očekávali jsme výstavy typu současné expozice Mutující médium v Galerii Rudolfinum, kterou, byť se věnuje podstatně kratšímu časovému úseku, je možno za takový pohled považovat. Čekali jsme fundované kritiky naší knihy, podpořené pádnými argumenty. Nečekali jsme ovšem, že se v odborném časopisu pod názvem knižní recenze objeví sekernický text s tolika chybami, jaký v minulém čísle Art+Antiques pod názvem Vyčerpávající suma? publikovala Petra Trnková. Jde v něm spíše o sebevědomé předvedení vlastní suverénnosti než o poctivou analýzu publikace.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné