Habima Fuchs
Jiří Ptáček rozhovor říjen 2024
Dílo Habimy Fuchs je v českém uměleckém provozu fascinujícím úkazem už jen proto, s jakou samozřejmostí přenáší do mentálního prostoru současného umění poznatky tradičních duchovních nauk. V Česku se s ním zároveň seznamujeme o něco později, než bychom měli. Dlouhý čas strávený v zahraničí, ať už během života v Berlíně nebo na dlouhých pěších poutích, ale nepochybně spoluutváří osobnost i profesní osud této autorky.

foto: Jiří Thýn

Habima Fuchs: Kitsune, 2014, keramika, rostliny, ametyst, papír, dřevo, 52 × 20 × 37 cm, foto: SVIT a Tomáš Souček

Matter in Eternity, pohled do výstavy, Fait Gallery MEM, Brno, 2024, foto: Martin Polák

The Great Ocean Continuously Creating, pohled do výstavy, SVIT, Praha, 2019, foto: SVIT a Tomáš Souček

Habima Fuchs: Ze souboru The Great Ocean Continously Creating, 2019, barevné tužky na papíře, 29,7 × 21 cm

Habima Fuchs: Budete nám muset věřit I, 2003, olej, plátno, 155 × 190 cm, foto: Galerie moderního umění v Hradci Králové

Daimonion, pohled do výstavy, SVIT, Praha, 2011, foto: SVIT a Tomáš Souček

Habima Fuchs: Transformations / Wild Abundance, 2012, keramika, 57 × 80 × 35 cm, foto: SVIT a Tomáš Souček

The Core, pohled do výstavy, 2024, Herrenhaus Edenkoben, foto: Linus Kohm

Michal Kalhous
Jiří Ptáček rozhovor únor 2022
Kdysi mi jeden renomovaný kurátor fotografie tvrdil, že snímky na výstavách Michala Kalhouse ve skutečnosti vytváří jeho malý syn. V tu chvíli jsem uvěřil. Nejen proto, že jsem Michala za celé roky, co jsme se znali, nikdy neviděl s fotoaparátem, ale i kvůli mnohdy odzbrojující...

Jiří Skála. Dělníci, zombies a potřeba veřejného hlasu
Jiří Ptáček rozhovor duben 2022
S Jiřím Skálou jsme z čtenářského hlediska možná až příliš dlouho probírali různé aspekty jeho poslední samostatné výstavy Aspirace cizích těles v pražské galerii hunt kastner. Samovolně na ně ovšem navazovala kontinuita témat, která Skála řeší v posledních patnácti

Kniha je pořád nejlepším archivem myšlenek
Jiří Ptáček rozhovor listopad 2021
Grafická designérka Adéla Svobodová se soustředí na tištěné publikace o výtvarném umění: odborné knihy, výstavní katalogy, autorské knihy nebo monografie. V rozhovoru o její práci, letos natřikrát oceněné v soutěži Nejkrásnější kniha roku, jsme se zaměřili na...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?