Internetové vystřízlivění
Jana Kostelecká názor květen 2007
Nejdřív jsem zde chtěla psát o tom, jak se těším na druhou Pecha Kucha Night Prague, protože i pro nás, kteří ji připravujeme, je koncepce vystoupení mluvčích, kteří naše pozvání přijali, překvapením… Chtěla jsem taky psát o tom, že jsem se dozvěděla, že pražské kino Světozor chystá obnovenou premiéru Kinoautomatu, vynálezu, který proslavil na EXPU 67 v Montrealu Čechy tak, že v zahraničí byl jeho autor Radúz Činčera adorován a doma film skončil v trezoru… A hlavně jsem se chtěla rozepsat o tom, jak jsem ráda, že už je tady jaro, že nám na zahradě kvetou modřence a petrklíče a že ptáci po ránu vesele zpívají tak hlasitě, že už nemusím natahovat budík a vstávat za umělohmotného elektronického zvuku generovaného mým mobilním telefonem…
Pak jsem ale bohužel ze své jarní eufórie při čtení idnes.cz vystřízlivěla. 4. dubna jsem se dozvěděla, že z vážných zdravotních důvodů musel přerušit své turné Vladimír Mišík. Zarmoucena (coby jeho fanynka a pamětník přípravy knihy rozhovorů s Ondřejem Bezrem, který vyšel v nakladatelství Petrov v době, kdy jsem v něm pracovala) jsem se začetla do podrobností této zprávy a nechtěně najela kurzorem na dvakrát podtržené slovo „noha“ v bližším popisu Mišíkových potíží s odvápněním kostí. V té chvíli na mě, aniž bych na cokoli klikala, vyskočila reklama na dárkovou kosmetickou řadu pečující o krásu dámských nohou!
Rozhodně nepatřím mezi ty, kteří internet nepoužívají, protože se nemohou vyrovnat s množstvím reklam, které obsahuje. Dokonce povedené reklamy sama vyhledávám a těším se z nich. Tato forma fungující na principu automatického vyhledávání a označování předplacených slov v jakémkoli textu mi ale přijde naprosto amorální a dokáže mě rozčílit k nepříčetnosti. Myslím, že by nám všem pomohlo, kdybychom více přemýšleli o konsekvencích našeho konání. Nehledě na rozčarovaného čtenáře (o kterého – zdá se – jde čím dál tím méně) nemůže přece poskytovatel reklamy tohoto typu počítat se spokojeností svého klienta-zadavatele, o kterém si každý soudný čtenář musí automaticky pomyslet, že je necitlivý, amorální a arogantní blb.
RE: Národní galerie vybírá a vybírá
Vít Havránek názor říjen 2018
Byl jsem časopisem art+antiques požádán o krátký komentář k výběrovému řízení na vedoucí/ho Sbírky poválečného a současného umění Národní galerie v Praze, jehož jsem se účastnil. Pro přesnost poněkud rozvádím.
Galerie Nilufar
Adam Štech názor červen 2008
V rámci letošního milánského veletrhu designu své brány otevřela i kultovní galerie Nilufar, která stojí v samém srdci města na via della Spiga, ulici, která je jedním z nejrušnějších center oděvního designu na světě. Až se vám podaří prodrat se přes davy elegantních...
Poezie pro každý den
Jana Tichá názor březen 2007
V posledních týdnech připravujeme k vydání další číslo časopisu Zlatý řez, tentokrát na téma Mediální fasáda. Dvacáté deváté číslo Zlatého řezu vyjde 13. března a večer bude představeno v kině Světozor v souvislosti s přednáškou berlínského architekta Jana Edlera,...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?