Introdukce Jaromíra Novotného
Norbert Schmidt k věci duben 2014
Popelec umělců v kostele Nejsvětějšího Salvátora u Karlova mostu je již tradičně spojen také s uměleckými intervencemi přímo v liturgickém prostoru. K půstu těla tak přidává i jistý druh půstu zraku. Minulý rok zakryl Patrik Hábl všechna plátna barokních oltářních architektur svými abstraktními malbami, a odstranil tak z kostela veškerou tradiční narativitu. Rok před tím přehradilo monumentální bílé plátno o rozměrech šest krát dvanáct metrů celý presbytář a místo bujarého zlatého závěru kostela nastavilo lidem prosté zrcadlo ticha a prázdna. I letošní intervence pracuje především s motivem redukce a podtrhuje paradox, že právě zakrývání, jednoduchost a abstrakce můžou vést k bohatství nových náhledů a souvislostí.
Konfrontace a inovace
Norbert Schmidt názor červen 2009
Umístit moderní umění do starého kostela je vždy riskantní záležitost. Umělecké intervence do jiných veřejných prostorů se u nás tu a tam objeví, ale výrazné současné umělecké dílo v českých a moravských kostelích není rozhodně běžný jev.
Kniha na sto let
Norbert Schmidt design září 2008
Nový žaltář pro Sept-Fons / Nedávno u nás nepozorovaně vznikla kniha o rozměrech více než 50 x 40 cm vážící přibližně 12,4 kg, tedy tolik, jako váží asi dvouleté dítě. Doba „projekčních prací“ zabrala více než projekt kvalitního rodinného domu. Náklad nepřekročil...
Leviathan v Paříži
Norbert Schmidt zahraniční výstava červenec 2011
Anish Kapoor rád prohlašuje, že jako umělec nemá co říci, a přesto je jedním z nejúspěšnějších sochařů na světě. Na jeho výstavy se stojí hodinové fronty. Nejinak tomu bylo v pařížském Grand Palais, prostoru s největší skleněnou střechou v Evropě, pro který navrhl
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné