Introdukce Jaromíra Novotného

Norbert Schmidt k věci duben 2014

Popelec umělců v kostele Nejsvětějšího Salvátora u Karlova mostu je již tradičně spojen také s uměleckými intervencemi přímo v liturgickém prostoru. K půstu těla tak přidává i jistý druh půstu zraku. Minulý rok zakryl Patrik Hábl všechna plátna barokních oltářních architektur svými abstraktními malbami, a odstranil tak z kostela veškerou tradiční narativitu. Rok před tím přehradilo monumentální bílé plátno o rozměrech šest krát dvanáct metrů celý presbytář a místo bujarého zlatého závěru kostela nastavilo lidem prosté zrcadlo ticha a prázdna. I letošní intervence pracuje především s motivem redukce a podtrhuje paradox, že právě zakrývání, jednoduchost a abstrakce můžou vést k bohatství nových náhledů a souvislostí.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné