Jan Šerých
Josef Ledvina Tomáš Klička rozhovor září 2024
Jan Šerých je stabilní součástí domácí umělecké scény už více než dvacet let. Jeho zpravidla ručně malované obrazy dlouhodobě spojuje binární černobílá barevnost a redukované geometrické či typografické formy. K nim se v posledních letech přidala práce s nalezeným (nejen) obrazovým materiálem, ať už jde o satelitní snímky, nebo fotografie kočiček. Během rozhovoru jsme se bavili o tom, jakou roli v jeho práci hraje vtip a pointa, o osobním rozměru zdánlivě racionální tvorby nebo o počátcích skupiny Bezhlavý jezdec.
foto Tomáš Souček
Jan Šerých: Index, 2008, akryl na plátně, 140 × 100 cm
Jan Šerých: Dial, 1998–1999, pohled do instalace, Veletržní palác, Národní galerie Praha
Jan Šerých: The Shining. Kubrick’s Carpet, 2005, V. bienále mladého umění Zvon, Galerie hlavního města Prahy, malba na zdi Jan Šerých: Dial, 1998–1999, pohled do instalace, Veletržní palác, Národní galerie Praha
Jan Šerých: Všechno je jedno, 2020–2023, C-print, 45 × 45 cm
Jan Šerých: Ane, 2024, pohled do výstavy, hunt kastner, foto: Ondřej Polák
Jan Šerých: Ane, 2024, pohled do výstavy, hunt kastner, foto: Ondřej Polák
Jan Šerých: O důslednosti vědy, 2023, Fait Gallery MEM, foto: Martin Polák
Jan Šerých: VS, 2021, akryl na plátně, 180 × 140 cm, pohled do výstavy Vladimír Skrepl: Remixed & Reimagined, 2021, Centrum současného umění DOX
Jan Šerých: Telefonní číslo na celebritu, nevím jakou, 2007, akryl na plátně, 130 × 250 cm
Editorial
Tomáš Klička editorial červen 2022
První číslo ART ANTIQUES (tehdy ještě s &) vyšlo v červnu roku 2002, tedy už před těžko uvěřitelnými dvaceti lety. Historie našeho časopisu je tak objemná, až je takřka nepřehledná.
Falza a spol.
Tomáš Klička výstava prosinec 2021
Padělané umění všeobecně považujeme za cosi podřadného. Za běžných okolností leží uklizené hluboko v depozitářích a raději se o něm příliš nemluví. Nyní se ale hned na dvou výstavách ocitlo v centru pozornosti: ve Šternberském paláci Národní galerie a v Galerii...
Přesýpání písků v MoMA
Josef Ledvina zahraničí únor 2020
Loni v říjnu se po další z řady expanzí otevřelo Muzeum moderního umění v New Yorku. Výstavní plochy se rozrostly o 30 %, a to především díky tomu, že do sebe muzeum inkorporovalo spodní patra sousedního rezidenčního mrakodrapu od Jeanna Nouvela. Nové prostory pojala MoMa jako...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?