Jízda metrem
Jan Wollner dílo měsíce květen 2014
Klíčovou roli při rozvoji progresivních uměleckých forem 60. let hrálo promýšlení nové pozice umění v kontextu vědecko-technické revoluce a informační společnosti. Příkladem může být koncept „Lineárního muzea“, který vypracovali už v roce 1960 německý vizionářský architekt Wolfgang Döring a francouzský všestranný umělec Yves Klein. Představovali si dlouhý tunel, jímž měla projíždět auta, jejichž pasažéři by nevystupovali, ale konstantní rychlostí pokračovali v jízdě a právě během jízdy dynamicky vnímali umělecká díla rozmístěná v lineárním muzeu. Obdobným způsobem uvažoval československý vizionář Václav Cigler, když o pár let později zhotovil model „Audiovizuálního prostoru v prostředí dálnice“. Zdá se, že radikalita umění 60. let nespočívala v přijetí nových forem, ale ve vytváření specifických podmínek pro jejich vnímání.

Třikrát Laterna Magika
Jan Wollner výstava listopad 2019
V polovině roku proběhla v Domě umění v Brně výstava Laterna magika – Dekonstrukce a aktualizace, její druhý díl skončil na začátku listopadu v pražské MeetFactory, tentokráte s podtitulem Paměť experimentu. Výstavy byly produktem výzkumného projektu vedeného...

Poezie?
Jan Wollner výstava duben 2021
Umění a architektura socialistické východní Evropy se v poslední dekádě proměnily z okrajových témat v asi nejčastější náměty diplomových prací a zdá se, že zájem o tuto oblast se stále neblíží kulminaci.

Kam s radioaktivními sochami?
Jan Wollner recenze březen 2020
Pohled sklouzávající z displaye notebooku ke knihám srovnaným na poličkách okolo nabádá k položení úvodní otázky: Proč jsou na hřbetech některých z nich jména rodin, Dientzenhoferové, van Eyckové atd., a na jiných pouze jednotlivců, když i oni často mívali umělecké...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?