Kam na dovolenou?

Anežka Bartlová recenze září 2019

V posledních letech si připomínáme jedno výročí za druhým. Řadu „osudových osmičkových“ událostí jsme si připomínali vloni, letos se Česko a Slovensko zřejmě bude soustředit hlavně na podzimní milník třiceti let od tzv. sametové revoluce („nežná revolúcia“ na Slovensku). V listopadu se tak jistě s výstavami a různými vzpomínkovými akcemi roztrhne pytel, Galerie hlavního města Prahy se proto rozhodla všechny předběhnout a výstavu připomínající listopadové události v roce 1989 připravila už na letní měsíce, celkem překvapivě ji navíc ukončí už v září. Tato antisenzační programová strategie je mi sympatická, samotná výstava však – k mému dalšímu překvapení – stojí a padá v podstatě na jednom jediném senzačním záběru, který většina z nás viděla již mnohokrát: Fotografii Václava Havla, jak se v polobotkách a obleku (!) brouzdá mořem na pláži kdesi v Portugalsku. Romantický záběr politika z počátku roku 1990 na výstavě funguje jako svého druhu motto. Podtitul Umění a revoluce v Československu a Portugalsku (1968–1974–1989) slibuje odhalení souvislostí, o nichž dosud asi málokdo věděl: Co má historicky Československo společného s Portugalskem? Na které události společné historie odkazují zmíněná data? A jakou roli v tomto rozložení hraje umění?

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné