Kdo s koho?
Hana Buddeus recenze květen 2012
L’étude d’après nature v Moravské galerii / Přestože nás nepřekvapí, že už v 19. století malíři často využívali pro komponování obrazů fotografie, konkrétní důkazy takového postupu nejsou k vidění často. Na brněnské výstavě L’étude d’après nature – Fotografie a umění v 19. století se touto cestou daří částečně odmytizovat tvorbu některých slavných malířů, jako je Václav Brožík nebo Julius Mařák. Srovnáním zjišťujeme, že například Mařákova olejomalba z roku 1881 s příznačným názvem Z večera je mnohem romantičtěji laděna než její o jedenáct let starší, a přesto modernější fotografická předloha. A není to dáno pouze zvoleným médiem: jelena zalitého světlem zapadajícího slunce bychom na ní zkrátka hledali marně.

Antonín Dufek: Fotografie v čase – Antologie textů o fotografii 1968–2021
Hana Buddeus knižní recenze květen 2025
Nikdy se mi nepodařilo přečíst Bibli od začátku do konce. A ani sebrané spisy Antonína Dufka, které mi Bibli hned připomněly svým objemem, malým písmem, papírem s nízkou gramáží (a významem pro nejen české dějiny fotografie, samozřejmě), jsem nepřečetla celé.
Momentka z výstavy
Hana Buddeus recenze únor 2013
Element F v Moravské galerii / Zhlédnutí poslední ze tří výstav, které se uskutečnily při příležitosti 50. výročí založení fotografické sbírky Moravské galerie (V plném spektru. Fotografie 1900–1950 ze sbírky Moravské galerie v Brně, kurátor Antonín Dufek; L’étude...
Dýchat zhluboka
Hana Buddeus výstava červenec 2012
Rafani vystavují v brněnském Domě umění / Provokativní vstupy Rafanů do stojatých vod naší společnosti se v minulosti pohybovaly na ose od osobitého zpracování tématu sudetských Němců přes přetření Lennonovy zdi v Praze a zalití krys do cihel až po utopení obrazu v Orlické...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?