Koberec i baldachýn
Karolina Jirkalová recenze březen 2016
Christian Helwing v kostele Nejsvětějšího Salvátora / Letošní postní intervence v prostoru pražského akademického kostela Nejsvětějšího Salvátora otvírá otázku, kdy se z nějaké opakované akce stává tradice. Jednu z možných odpovědí lze nalézt ve vrstvení významů a souvislostí – všechny předchozí umělecké intervence (nejen ty postní) se v jistém smyslu stávají součástí prostoru, jeho sdílenou zkušeností. Nové dílo již nekomunikuje jen se samotným kostelem, ale zároveň i se všemi staršími intervencemi.
![kom_DSC05610.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4065/3270_b7fea895cf65e2d45ad5162acb1d2cb8_small.jpg)
Náměstí pro „ne-město“
Karolina Jirkalová téma prosinec 2021
Panelová sídliště získala v rámci kritiky modernismu nálepku jakýchsi „ne-měst“ a tento stín na nich ulpívá dodnes. Jejich prostorovému uspořádání skutečně chybí mnohé z toho, na co jsme zvyklí z tradičních městských struktur. Přináší to však skutečně jen
![1. Go─Ź├írova galerie v Automatick├Żch ml├Żnech, foto Michal Kudl├í─Źek.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4492/4846_c15683e5fa3673eda3309b7520898bad_small.jpg)
Kulturní mlýny
Karolina Jirkalová Tomáš Klička výstava listopad 2023
Otevření nových prostor regionálních galerií většinou nevyvolá velký mediální rozruch. Ale najdou se i výjimky – loni galerie PLATO v budově bývalých ostravských jatek, letos pak areál někdejších Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích, kde nově sídlí hned...
![A_OVA9157.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3735/1752_ed36a75f4b4c3a13bc387965ad3209b5_small.jpg)
To je v naší moci
Karolina Jirkalová rozhovor červenec 2020
Ateliér Jiřího Opočenského a Štěpána Valoucha je již několik let stálicí tuzemské architektonické scény. Do povědomí širší veřejnosti však zřejmě proniknul až teď – díky realizaci sídla sklářské firmy Lasvit v Novém Boru. S oběma architekty jsme se bavili o...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?