Kresba a všechno
Jan Wollner recenze květen 2015
Při letmém pohledu na dějiny umění snadno nalezneme takové umělce, kteří se soustředí na svoji práci a příliš se nerozptylují tím, jak je tato práce následně vykládána kritiky a historiky umění, pokud takové výklady rovnou neoznačí za zcela zbytečné, protože odvádějící od díla samotného. Nejstručněji by se tento postoj dal vyjádřit známým aforismem Barnetta Newmana: „Kritika pro umělce je důležitá asi jako ornitologie pro ptáky.“ Newmanův výrok můžeme číst v českém překladu. Výbor z jeho úvah vyšel v edici de arte, kterou pro nakladatelství Arbor vitae připravuje Stanislav Kolíbal.

Třikrát Laterna Magika
Jan Wollner výstava listopad 2019
V polovině roku proběhla v Domě umění v Brně výstava Laterna magika – Dekonstrukce a aktualizace, její druhý díl skončil na začátku listopadu v pražské MeetFactory, tentokráte s podtitulem Paměť experimentu. Výstavy byly produktem výzkumného projektu vedeného...

Poezie?
Jan Wollner výstava duben 2021
Umění a architektura socialistické východní Evropy se v poslední dekádě proměnily z okrajových témat v asi nejčastější náměty diplomových prací a zdá se, že zájem o tuto oblast se stále neblíží kulminaci.

Kam s radioaktivními sochami?
Jan Wollner recenze březen 2020
Pohled sklouzávající z displaye notebooku ke knihám srovnaným na poličkách okolo nabádá k položení úvodní otázky: Proč jsou na hřbetech některých z nich jména rodin, Dientzenhoferové, van Eyckové atd., a na jiných pouze jednotlivců, když i oni často mívali umělecké...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?