Kubišmus a fillologie

Tomáš Klička reportáž červenec 2019

V posledním roce se stává Emil Filla už podruhé předmětem kunsthistorické komparatistiky. Loňská bratislavská výstava FILLA – FULLA: Osud umělce (AA 9/2018) představovala hlavní příspěvek Slovenské národní galerie k připomínce sta let od vzniku Československa a na příkladu dvou určujících osobností českého a slovenského modernismu načrtávala jejich tvůrčí i kariérní specifika, či naopak sdílené rysy. Výchozí situace plzeňské výstavy je opačná. Zatímco Emil Filla a Ľudovít Fulla se osobně patrně ani neznali, Bohumila Kubištu (1884–1918) s Fillou (1882–1953) pojil vztah blízký a komplikovaný.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné