Latentní prostory (dějin) umění
Tomáš Dvořák zahraničí září 2025
Pařížská galerie Jeu de Paume představuje nejrozsáhlejší dosavadní přehlídku „AI avantgardy“ – uměleckých děl, která zkoumají, jak strojové učení mění naše vnímání obrazu, historie i paměti. Kurátorský výběr Antonia Somainiho a jeho týmu se vyhýbá laciným technofilním efektům a místo toho zve k reflexi kulturních, politických i environmentálních souvislostí umělé inteligence. Od spekulativní archeologie přes kritiku systémů strojového vidění až po poezii velkých dat – výstava odhaluje latentní prostory nejen AI, ale i samotného umění.

Egor Kraft: Content Aware Studies, 2019

Trevor Paglen: “De Beauvoir” (Even the Dead Are Not Safe), Eigenface (Colorized), 2019, termosublimační tisk, 121,9 × 121,9 cm, Centre Pompidou, Paříž

Christian Marclay: The Organ, 2018, interaktivní audiovizuální instalace, s podporou Snapchat Inc.

Osvícenský hyperrealismus
Tomáš Dvořák téma červenec 2024
Málokdo si s Vídní spojuje jedno z vůbec nejzajímavějších lékařských muzeí v Evropě, které ukrývá fascinující sbírku medicínských modelů. Hyperrealistické voskové modely a figuríny z konce 18. století odkrývající vnitřní stavbu a složení lidského těla...

O nesamozřejmosti létání (a vidění)
Tomáš Dvořák výstava září 2021
Aktuální výstava Západočeské galerie v Plzni je věnována motivu letectví v českém výtvarném umění a populární vizuální kultuře; termín letectví zde ve větší či menší míře zahrnuje všechny typy létajících strojů, od aerostatů (balonů a vzducholodí) přes...

Střet umění a vědy v L.A.
Tomáš Dvořák zahraničí listopad 2024
V Los Angeles se potřetí koná přehlídka PSA ART, kterou pořádá Gettyho nadace a má ambici stát se vůbec největší uměleckou událostí ve Spojených státech. Rozsáhlý festival s podtitulem „střet umění a vědy“ zahrnuje více než 70 institucí a nabízí tvorbu v rozpětí...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?