Lekce 1. – Jak přežít vernisáž současného umění
Ondřej Chrobák manuál říjen 2008
Současné umění si s oblibou přivlastňuje marketingové a reklamní strategie korporací. Vychýlením jejich cíle, kterým je maximalizace zisku, chtějí tyto projekty zpravidla podvrátit nebo alespoň rozkrýt všeobjímající chobotnici lokálního i globálního kapitálu. Ponechme stranou, nakolik mohou být úspěšné. Náš záměr je opačný, což neznamená méně ambiciózní: využít osvědčenou metodu podprahové reklamy ve prospěch současného umění. Bez skrupulí před vás vytyčíme slogan UMĚNÍ JAKO ŽIVOTNÍ STYL! a osvědčenou metodou lifestylových časopisů vám dáme návod, jak si TO užít.
Internacionalizace NGP a ACS
Ondřej Chrobák manuál zima 2019
Výpovědí na hodinu Adama Budaka skončila další kapitola v dějinách Národní galerie. Pracovně ji můžeme nazvat internacionalizace. Tento termín sice již dříve odvolaný generální ředitel Jiří Fajt veřejně nepoužíval, ale jak personální politika, tak výstavní dramaturgie...
Sousedé od vedle
Ondřej Chrobák manuál říjen 2019
Bylo, nebylo. Na jedné ulici, přímo naproti sobě, stály dva domečky. Ani velké, ani malé, zkrátka tak akorát. V jednom žily dvě sestry, které si byly navzájem podobné jako vejce vejci. Z pootevřených oken jejich domečku vycházel neustále hustý, štiplavý kouř, jakoby se tam...
Modely lepšího světa
Ondřej Chrobák manuál listopad 2019
Vysaď léky a koukej se místo toho na youtubu na videa z MoMA. To byla nejlepší rada, kterou jsem v posledních letech dostal. Muzeum moderního umění v New Yorku už dvě sezony pod názvem At the Museum zveřejňuje na svém youtube kanálu seriál ze zákulisí galerie. Jednotlivé...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné