Lekce 39. – Trojice otázek

Ondřej Chrobák manuál květen 2012

Komentovat situaci Národní galerie se může zdát jako umanutost. Od času tzv. normalizace (pozn. pro nejmladší čtenáře: období mezi lety 1969–1989, které utvářelo životní postoje vašich rodičů), se traduje a ctí požadavek „klidu na práci“ formulovaný Láďou Štaidlem, kytaristou a kapelníkem doprovodné kapely Karla Gotta. Veřejná kritika se rovná nepřátelskému aktu, vyhlášení války. Nespokojencům, je podsouvána a vyčítána touha po moci, perspektiva pozičního boje. Neutralizovat kritiku jako stínový establishment bažící obsadit funkce bylo již rétorickou strategií minulého generálního ředitele Milana Knížáka, jenž s hrubozrnností sobě vlastní označoval všechny kritiky za Svazáky (pro nejmladší čtenáře: členové masové mládežnické organice za tzv. normalizace, trochu jako skaut pro starší děti), kteří sledují pouze sobecké cíle.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné