Londýnský model

Michal Novotný recenze duben 2018

Berlínský model v Praze / Galeristé běžně vozí na zámořské veletrhy díla v zavazadlech a sdílejí pokoje po čtyřech lidech, aby snížili astronomické náklady nájmů za "kóje". Veletrhy samotné však asi nouzí netrpí. Následují vlastně model gentrifikace, tedy intenzifikace jednotlivých druhů kapitálu a sítí v jednom místě, která vede k extrémnímu zvyšování cen prostoru. V míře viditelnosti a v možnostech navázání kontaktů, které galerie účastí na daném veletrhu získá, se investované peníze mohou vyplatit. Ale také nemusejí. Provozovat komerční galerii je většinou dlouhodobá investice, ke které je potřeba kapitál. A veletrhy podobně jako velké korporace tento kapitál akumulují, tedy ne jen penízem ale i kapitál informační, společenský nebo mediální, který následně přeprodávají účastnícím se galeriím. Samozřejmě za takovou cenu, aby na tom vydělali. 

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné