Londýnský model
Michal Novotný recenze duben 2018
Berlínský model v Praze / Galeristé běžně vozí na zámořské veletrhy díla v zavazadlech a sdílejí pokoje po čtyřech lidech, aby snížili astronomické náklady nájmů za "kóje". Veletrhy samotné však asi nouzí netrpí. Následují vlastně model gentrifikace, tedy intenzifikace jednotlivých druhů kapitálu a sítí v jednom místě, která vede k extrémnímu zvyšování cen prostoru. V míře viditelnosti a v možnostech navázání kontaktů, které galerie účastí na daném veletrhu získá, se investované peníze mohou vyplatit. Ale také nemusejí. Provozovat komerční galerii je většinou dlouhodobá investice, ke které je potřeba kapitál. A veletrhy podobně jako velké korporace tento kapitál akumulují, tedy ne jen penízem ale i kapitál informační, společenský nebo mediální, který následně přeprodávají účastnícím se galeriím. Samozřejmě za takovou cenu, aby na tom vydělali.
Jakub Hájek a František Hanousek
Michal Novotný portfolio prosinec 2021
Za poslední dva roky se tvorba Jakuba Hájka a Františka Hanouska proměnila téměř k nepoznání. Podobně jako celé současné umění, které přešlo od postinternetového okouzlení technologickým, nelidsky dokonalým povrchem k osobní citové investici vtělené do rukodělného,
Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
Těla bez duše
Michal Novotný zahraničí září 2021
Samostatná výstava německé umělkyně Anne Imhof za účasti dvacítky dalších umělců opanovala až do 24. října celý tříhektarový prostor pařížského Palais de Tokyo.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?