Londýnský model
Michal Novotný recenze duben 2018
Berlínský model v Praze / Galeristé běžně vozí na zámořské veletrhy díla v zavazadlech a sdílejí pokoje po čtyřech lidech, aby snížili astronomické náklady nájmů za "kóje". Veletrhy samotné však asi nouzí netrpí. Následují vlastně model gentrifikace, tedy intenzifikace jednotlivých druhů kapitálu a sítí v jednom místě, která vede k extrémnímu zvyšování cen prostoru. V míře viditelnosti a v možnostech navázání kontaktů, které galerie účastí na daném veletrhu získá, se investované peníze mohou vyplatit. Ale také nemusejí. Provozovat komerční galerii je většinou dlouhodobá investice, ke které je potřeba kapitál. A veletrhy podobně jako velké korporace tento kapitál akumulují, tedy ne jen penízem ale i kapitál informační, společenský nebo mediální, který následně přeprodávají účastnícím se galeriím. Samozřejmě za takovou cenu, aby na tom vydělali.

Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.

Moje bolest je tvoje měna
Michal Novotný recenze prosinec 2020
První záběr, který jsem z nového filmu umělkyně Wu Tsang po příchodu do promítací místnosti viděl, bylo torzo sedící Afroameričanky s jakoby nagelovanými, splývajícími vlasy po ramena, zdůrazňujícími trojúhelník čela a lícních kostí, ve světle zelené košili s...
Vystavit místo
Michal Novotný zahraničí září 2018
Manifesta, evropské putovní bienále, které krouží Evropou od prvního uvedení v roce 1996 v Rotterdamu, si již před dvěma lety, ještě během curyšské přehlídky, vybralo jako další zastávku Palermo. Rozhodnutí ne zase tolik překvapivé, vzhledem k tomu, že na jih míří zájem...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné