Malíř kabinetních zátiší
Tomáš Valeš knižní recenze březen 2017
Hana Seifertová: Johann Adalbert Angermeyer (1674–1742) / Péčí Národní galerie v Praze byla vydána dvojjazyčná česko-anglická monografie v Praze působícího barokního malíře Johanna Adalberta Angermeyera (1674–1742). Toho lze bezpochyby považovat za jednoho z průkopníků malby zátiší a kabinetní malby vůbec, a to nejen v Čechách, ale v celém středoevropském prostoru. Angermeyer, rodák ze severočeské Bíliny, přesídlil relativně záhy do Prahy, kde svoje základy malířského umění rozvinul u Johanna Rudolfa Byse, s nímž později také profesně spolupracoval. Malíř se následně úspěšně adaptoval v pražském prostředí, kde se roku 1707 stal řádným členem staroměstského malířského cechu a průběžně udržoval bohaté kontakty s dalšími malířskými kolegy, kterými byli mimo Byse například Johann Michael Bretschneider nebo Petr Brandl. Sám Johann Rudolf Bys se pravděpodobně stal prostředníkem při navázání vztahu s jedním z prvních klíčových Angermayerových zákazníků – Felixem Sekerkou, hrabětem Vršovcem. Pro jeho obrazovou kolekci následně Angermayer dodával nejen solitérní kusy, ale zejména pandány ke kabinetním obrazům jeho soudobými sběrateli oceňovaných předchůdců, jako byl například Roelant Savery.
Baroko v Plzni a okolí
Tomáš Valeš recenze prosinec 2015
Vznešenost & zbožnost v Západočeské galerii v Plzni / V uplynulých dvou dekádách mohl divák zhlédnout hned několik rozsáhlých výstavních projektů, které se snažily prezentovat (nejen) výtvarnou kulturu doby baroka na historickém území Čech, Moravy a Slezska. Z hlediska...
Brandl do každé rodiny
Tomáš Valeš knižní recenze červenec 2014
Petr Brandl – mistr barokní malby / Málokterý „český“ umělec raného novověku je obestřen tolika příběhy, legendami a fámami jako Petr Brandl (1668–1739). Výjimečnost Brandlova postavení se projevuje i v zájmu o jeho tvorbu. Jeho dílo bylo reflektováno již autory ze...

Svéráz slovenské sorely
Milan Pech knižní recenze listopad 2019
Kdo viděl výstavu Prerušená pieseň: Umenie socialistického realismu 1948–1956, která se v roce 2012 odehrála ve Slovenské národní galerii v Bratislavě, litoval, že k ní kromě stručného průvodce výstavou nevyšla obsáhlejší publikace. Prerušená pieseň byla pro slovenskou...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?