Maria Bartuszová na Hluboké
Viktorie Vítů výstava říjen 2025
V Česku se po letech očekávání koná první samostatná výstava sochařky Marie Bartuszové (1936–1996). Umělkyně se proslavila svými organickými plastikami až posmrtně a zájem o ni vyvrcholil retrospektivou v londýnské Tate Modern před třemi lety. Nyní se představuje v Alšově jihočeské galerii, odkud výstava poputuje do Muzea umění Olomouc.
Maria Bartuszová: Malé prázdno plné malého nekonečného vesmíru, pohledy do části inspirované výstavou v Košicích z roku 1988, Alšova jihočeská galerie, foto: Martin Polák
Maria Bartuszová: Malé prázdno plné malého nekonečného vesmíru, pohled do výstavy s dílu z počátků 70. vytvořené technikou gravistimulovaného odlévání, Alšova jihočeská galerie, foto: Martin Polák
Maria Bartuszová: Malé prázdno plné malého nekonečného vesmíru, pohled do závěrečné části výstavy inspirované výstavou v prešovské galerii Kontajner, díla Bez názvu a Vejce, ale ne Kolumbovo, druhá pol. 80. let, pneumatické odlévání, v pozadí fotografie Rudo Prekopa, Alšova jihočeská galerie, foto: Martin Polák
Maria Bartuszová: Tlakom perforovaný tvar, detail díla, 1986, sádra, polyester, 88 × 93 × 80 cm, foto: Martin Polák
Pohled do výstavy s dílem Bez názvu (na písku), 1986, pneumatické odlévání, a fotografií stromu Gabriela Kladeka, Alšova jihočeská galerie, foto: Martin Polák
Pohled do výstavy v části Zrnko – klíčení – biosexualita – mateřské tělo – převázaná torza, s díly Bez názvu (1973–1975), Čtyřdílná plastika (1986–1987) a Bez názvu I, II (1986), gravitační, ručně tvarované a pneumatické odlévání, Alšova jihočeská galerie, foto: Martin Polák
Maria Bartuszová v Tate Modern
Dušan Buran výstava říjen 2022
Plagát aktuálnej výstavy Marie Bartuszovej, ktorý sa objavil v londýnskych uliciach, prezentuje jedno z jej emblematických diel (Bez názvu, 1985). Ide o akýsi biely oblak, zvnútra vydolovaný, kedysi narastajúci potenciál, ktorý sa ale nakoniec ukáže byť prázdny. Krehký zhluk...
Z Košíc do sveta: Maria Bartuszová je v Tate Modern
Jana Močková Slovensko říjen 2022
Azda nebude úplne predčasné, ak povieme, že Slovensko má svoj kultúrny highlight tohto roka za sebou. „Je to sila,“ hovorí Sofia Bartuszová, keď sa pýtam, ako to celé prežíva. Sme na štvrtom poschodí Blavatnik Building, o ktorú sa londýnska Tate Modern pred pár rokmi...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?