Mateřská linie zlatých devadesátých

Zuzana Štefková recenze duben 2014

K výstavě Někdy v sukni v Moravské galerii / Někdy v sukni představuje 90. léta dvacátého století jako první dekádu, kdy je, řečeno slovy kurátorky Pavlíny Morganové, možné „napsat dějiny českého výtvarného umění bez umělců“. Zdánlivá paradoxnost tohoto výroku odhaluje asymetrii příznačnou pro umění (stejně jako pro mnohé jiné oblasti lidského počínání): zatímco pojem „umělec“ se často užívá genericky, a tedy běžně zahrnuje muže i ženy; obráceně to nefunguje. Umělec-muž je považován za figuru normativní, umělkyně je výjimka.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné