Mateřská linie zlatých devadesátých
Zuzana Štefková recenze duben 2014
K výstavě Někdy v sukni v Moravské galerii / Někdy v sukni představuje 90. léta dvacátého století jako první dekádu, kdy je, řečeno slovy kurátorky Pavlíny Morganové, možné „napsat dějiny českého výtvarného umění bez umělců“. Zdánlivá paradoxnost tohoto výroku odhaluje asymetrii příznačnou pro umění (stejně jako pro mnohé jiné oblasti lidského počínání): zatímco pojem „umělec“ se často užívá genericky, a tedy běžně zahrnuje muže i ženy; obráceně to nefunguje. Umělec-muž je považován za figuru normativní, umělkyně je výjimka.
Идите нахуй!
Zuzana Štefková recenze prosinec 2013
Avděj Ter-Oganian v galerii Tranzitdisplay /
Z Malé Hanoje ke hvězdám a zpátky
Zuzana Štefková výstava říjen 2008
Nový projekt fotografické dvojice Stein-Issa / Na počátku nejnovějšího projektu Štěpánky Steinové a Salima Issy nazvaném Little Hanoi nebyla touha vytvořit sociální studii, ale koncept vycházející z prosté úvahy. V české společnosti, kde valná většina „bílého“...
O romech, komunistech, punči zdarma a jiných problémech
Zuzana Štefková k věci červen 2008
Agonistická politika českého a slovenského videoartu / Umělců a umělkyň zabývajících se v českém prostředí sociálně kritickým uměním je v zásadě poskrovnu, nicméně právě některým z nich bude věnován následující článek. Pokouším se v něm analyzovat rozličné...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?