Mateřská linie zlatých devadesátých
Zuzana Štefková recenze duben 2014
K výstavě Někdy v sukni v Moravské galerii / Někdy v sukni představuje 90. léta dvacátého století jako první dekádu, kdy je, řečeno slovy kurátorky Pavlíny Morganové, možné „napsat dějiny českého výtvarného umění bez umělců“. Zdánlivá paradoxnost tohoto výroku odhaluje asymetrii příznačnou pro umění (stejně jako pro mnohé jiné oblasti lidského počínání): zatímco pojem „umělec“ se často užívá genericky, a tedy běžně zahrnuje muže i ženy; obráceně to nefunguje. Umělec-muž je považován za figuru normativní, umělkyně je výjimka.
Kontroverze edukativního spektáklu
Zuzana Štefková recenze říjen 2011
Kontroverze v Galerii Rudolfinum / Nával začíná už před pokladnou. Je evidentní, že výstava slibující kontroverze dokáže spolehlivě přilákat publikum i v Čechách, kde výstavní sály galerií obvykle zejí prázdnotou. Už podruhé během jednoho roku vsadila galerie Rudolfinum...
O romech, komunistech, punči zdarma a jiných problémech
Zuzana Štefková k věci červen 2008
Agonistická politika českého a slovenského videoartu / Umělců a umělkyň zabývajících se v českém prostředí sociálně kritickým uměním je v zásadě poskrovnu, nicméně právě některým z nich bude věnován následující článek. Pokouším se v něm analyzovat rozličné...
Идите нахуй!
Zuzana Štefková recenze prosinec 2013
Avděj Ter-Oganian v galerii Tranzitdisplay /
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?