Max Urban a sto let Ideální Velké Prahy
Markéta Žáčková architektura červenec 2019
Max Urban je dnes znám především jako jeden z průkopníků českého filmu a autor regulačního plánu „českého Hollywoodu“ na Barrandově (1926–1927), legendární výletní restaurace Terasy (1929) i našich prvních filmových studií (1931–1934), které ve své době patřily k nejmoderněji vybaveným v Evropě. Tento architekt a především urbanista však vstoupil do dějin ještě dalším významným, i když nerealizovaným projektem – ambiciózní utopickou vizí české metropole, kterou nazval Ideální Velká Praha. Veřejnost se ní mohla seznámit v posledním květnovém týdnu letošního roku v paláci Lucerna.
![profimedia-0611605405.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3964/2719_0d38ac937b8b473641a7fe5eb7fb9480_small.jpg)
Poslední velká show ve městě na laguně?
Markéta Žáčková architektura červenec 2021
Letošní 17. bienále architektury v Benátkách připravené pod kurátorským vedením původem libanonského architekta, teoretika a historika oboru Hashima Sarkise, současného děkana Fakulty architektury a plánování MIT, se po roční cézuře stalo první velkou mezinárodní akcí
![loos final.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3888/2351_53245cf9a8ceb219735ee0cda21c31bb_small.jpg)
Umění ve veřejném prostoru ve víru soutěžení
Markéta Žáčková téma duben 2021
O umění ve veřejném prostoru můžeme uvažovat z mnoha úhlů: z hlediska připomínání závažných (šťastných i tragických) historických událostí, přelomových dějů a činů či významných osobností, ale také z hlediska vztahu k politické reprezentaci nebo k mocenským a
Národní knihovna jako objekt veřejných vášní
Markéta Žáčková recenze květen 2007
Návrh na novou budovu Národní knihovny v Praze vyvolal v Česku dosud nevídaný mediální rozruch. Jedná se o první soutěž pořádanou Mezinárodní unií architektů (UIA) v České republice, pokud ovšem nepočítáme soutěž na zástavbu rozsáhlého území bývalé koksovny Karolina...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?