Nejradikálnější český konceptualista

Jana Písaříková profil květen 2020

Mnozí teoretici, ale i instituce mají stále problém prostřednictvím svých expozic a sbírek přijmout fakt, že v České republice se od poloviny šedesátých let rozvíjelo pozoruhodné konceptuální myšlení. Výstavu Jana Wojnara, kterou pro Museum Kampa kurátorsky připravila Helena Musilová, tak můžeme spolu s připravovanou doprovodnou publikací vnímat jako výzvu k další revizi a doplnění dosavadních představ a poznatků o dějinách českého výtvarného umění po druhé světové válce.

silon.jpg

Jan Wojnar: Kinetická silonová báseň, 1971, igelit, propisot, nit, lepidlo, papír, 320 × 190 mm, sbírka J. H. Kocmana

Wojnar Kampa_032 MRIZKOVA BASEN 1974 100dpi.jpg

Jan Wojnar: Mřížková báseň, 1974, koláž: fotografie, tuš, papír, 300 × 120 mm, Museum Kampa

5.jpg

Jan Wojnar: Tři stavy rušení – ničím, dechem, tepem – tepem, 1984, černobílá fotografie, papír, 3 ks, 185 × 125 mm (fotografie, každá), 301 × 210 mm (podložka), soukromá sbírka. Provedené tři expozice stejného objektu. 1.– minutová expozice – aparát umístěn na pevné podložce. 2.– minutová expozice – aparát umístěn na autorově hrudi, dech zadržen. 3.– minutová expozice – aparát umístěn na autorově hrudi, dech pravidelný.

6.jpg
7.jpg

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné