Nejradikálnější český konceptualista
Jana Písaříková profil květen 2020
Mnozí teoretici, ale i instituce mají stále problém prostřednictvím svých expozic a sbírek přijmout fakt, že v České republice se od poloviny šedesátých let rozvíjelo pozoruhodné konceptuální myšlení. Výstavu Jana Wojnara, kterou pro Museum Kampa kurátorsky připravila Helena Musilová, tak můžeme spolu s připravovanou doprovodnou publikací vnímat jako výzvu k další revizi a doplnění dosavadních představ a poznatků o dějinách českého výtvarného umění po druhé světové válce.

Jan Wojnar: Kinetická silonová báseň, 1971, igelit, propisot, nit, lepidlo, papír, 320 × 190 mm, sbírka J. H. Kocmana

Jan Wojnar: Mřížková báseň, 1974, koláž: fotografie, tuš, papír, 300 × 120 mm, Museum Kampa

Jan Wojnar: Tři stavy rušení – ničím, dechem, tepem – tepem, 1984, černobílá fotografie, papír, 3 ks, 185 × 125 mm (fotografie, každá), 301 × 210 mm (podložka), soukromá sbírka. Provedené tři expozice stejného objektu. 1.– minutová expozice – aparát umístěn na pevné podložce. 2.– minutová expozice – aparát umístěn na autorově hrudi, dech zadržen. 3.– minutová expozice – aparát umístěn na autorově hrudi, dech pravidelný.



Pavel Büchler. Já dovedu začít teprve od konce, obvykle tehdy, když už něco doslouží
Jana Písaříková rozhovor říjen 2022
V roce 1981 emigroval Pavel Büchler do Velké Británie – jeho tvorba zmizela z českého kontextu a také se musela od základů změnit. Povídali jsme si o dvojí zkušenosti umění, o dnešním smyslu přívlastku „konceptuální“, o jeho připravované retrospektivě pro Moravskou...

Století Válovek
Jana Písaříková výstava únor 2023
Výstava Cesta předurčena osudem v Galerii Středočeského kraje v Kutné Hoře představuje divákům tvorbu Jitky a Květy Válových u příležitosti stého výročí jejich narození. Navazuje tak na řadu akcí, které byly s loňským „rokem Válovek“ spojeny. Pojata je jako...
To nezbytné z Kokolii
Jana Písaříková profil prosinec 2018
Letošní rok je pro Vladimíra Kokoliu ve znamení dvou poměrně rozsáhlých prezentací. První z nich, Epiphany, skončila na počátku září v anglickém Birminghamu, ta druhá je až do poloviny ledna k vidění v brněnské Fait Gallery. Oba počiny nespojuje jen podobný výběr děl,...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?