Obraz jako božská droga
Tomáš Glanc výstava březen 2017
Eduard Štejnberg v Domě U Kamenného zvonu / Díky výstavě Eduarda Štejnberga (1937–2012), která vznikla ve spolupráci s Muzeem ve Wiesbadenu, se můžeme setkat s jedním z nejvýznamnějších autorů takzvané druhé avantgardy. Toto označení se v souvislosti s ruským uměním v sovětských podmínkách užívá pro umělce, kteří po druhé světové válce pracovali nekonvenčním způsobem, ale zdaleka ne vždy šli přímo ve stopách avantgardistů 10. a 20. let. Štejnberg se vydal právě v těchto stopách а se vší vážností ve svém díle zkoumal estetické a spirituální myšlení i výrazové prostředky velikánů avantgardní epochy.

Zamilovaný agent jménem Pivovarov
Tomáš Glanc knižní recenze květen 2020
Viktor Pivovarov je píšící výtvarný umělec. Slovo neodmyslitelně patří k jeho výtvarnému projevu, především k žánru alba, ve kterém ilustrace a text vstupují do „mystického sňatku“ a vytvářejí svébytný typ „procesuálního“ konceptuálního díla, které v...
Ruská emigrace ožívá
Tomáš Glanc recenze září 2017
Zkušenost exilu v Letohrádku Hvězda / Výstavou Zkušenost exilu, věnovanou porevoluční emigraci z území zaniklého ruského impéria do Československa, Památník národního písemnictví znovu prokázal, že v jeho aktivitách nejde zdaleka jen o literaturu. Přesněji řečeno expozice...
Halucinace jako způsob boje
Tomáš Glanc rozhovor červen 2016
Rozhovor s Pavlem Pepperštejnem / V roce svých 50. narozenin Pavel Pepperštejn poprvé samostatně vystavuje v České republice. Kdysi studoval na pražské AVU, dnes je mezinárodně renomovaným výtvarným umělcem a spisovatelem, který svoji psychedelickou estetiku pojímá jako svéráznou...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?
Získat předplatné