Odít se v kód: O digitální módě, jejích komerčních utopiích i uměleckém přínosu

David Laufer téma březen 2024

Stojíte ráno před zrcadlem, chystáte se ven. „Dnes si vezmu něco extravagantního,“ zavelíte a zrcadlo se inteligentně doptá: „A chcete k tomu vybrat vhodné boty?“ Pomocí filtrů vám poté realisticky vizualizuje oděv přímo na vašem odrazu, který je ve skutečnosti jen výsledkem práce kamer a skenerů. Kývnete. Zanedlouho je outfit vytištěný 3D tiskárnou a připravený ve skříni. Stejně jako vy je přitom oděná i vaše avatarská kopie, jejímž prostřednictvím během dne interagujete a nakupujete ve virtuálním prostoru. I takhle mohou vypadat představy o takzvané digitální módě a její budoucnosti. Co je na nich pravdy a co jsou jen marketingové sliby? Následující text se zaměří na skutečné využití virtuálních oděvů, jejich vliv na udržitelnost a design i na možnosti, které skýtají světu umění.

5128_01e5f86bd45c9af5e2c836d91b82ba8b_full-fotor-20240402103622.png

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné