Odnikud nikam
Jen Kratochvil zahraniční výstava listopad 2015
Transmissions v MoMA / Kanadská umělkyně Judy Radul říká ke svému dílu (Look. Look Away. Look Back, 2014) pro loňské berlínské bienále, že naše společnost stále není schopna adekvátně reflektovat předměty, které vznikly pro účely denního (profesního, rituálního, atd.) užívání, v celé šíři jejich významu. Podle Radul nejsme schopni naše západní konvencionalizované vidění zlomit natolik, abychom překonali konzervační a umrtvující roli etnografického muzea. Nejsme schopni pochopit, co daný objekt znamenal pro tzv. primitivní kulturu, a vnímáme ho pouze jako artefakt. Proto její intervence, přenesení prázdných vitrín ze sbírek umění Jižních moří etnografického muzea v Dahlemu do centra současného umění KW v Mitte, a videozáznamy z původní instalace, opomíjí samotné artefakty a nabízí pouze výstavní architekturu coby jejich interpretační rámování.

NIKOLA IVANOV
Jen Kratochvil portfolio prosinec 2022
Ve dvou je větší sranda…

Rezonující povrchy hlazené pohledem
Jen Kratochvil recenze zima 2019
Polansky Gallery prochází jakýmsi zvenčí obtížně uchopitelným organickým procesem konstantního rozpínání a stahů. Jedna z nejvýraznějších pražských soukromých galerií zahájila svůj program širokým rozkročením napříč médii, generacemi a zájmy zastupovaných umělců.

Institucionální prorůstání
Jen Kratochvil recenze červenec 2020
Pokud vedete rozhovor s profesionály z oblasti současného umění v zemích jak na východ, tak i západ od našich hranic, jako pevný referenční bod jim nejčastěji rychle vytane vzpomínka na nějakou výstavu nebo projekt z Futury. Centrum současného umění Futura se pod vedením...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?