Ostrava má problém! Má?
Jiří Ptáček výstava prosinec 2024
Kurátoři Tomáš Knoflíček a Martin Netočný přichystali do prostor Městské knihovny GHMP rozsáhlou přehlídku Návratný průzkum: Ostrava, v níž se vyrovnávají s otázkou: „Co je to ostravské umění?“ Odvolávají se na jeden z „možných výkladů“ a ukazují, že Ostrava – zejména ta „devadesátková“ – generovala umění, jehož základní východiska odpovídala postojům a strategiím rozšířeným napříč evropským uměním. Jejich výstava má ale také své problémy. Nebo je má Ostrava?
Návratný průzkum: Ostrava, pohled do výstavy, zleva: Libor Novotný: Germina Exlusiv, 2022, Galerie výtvarného umění v Ostravě, Kamera skura: Superstart, Galerie hlavního města Prahy, foto: Jan Kolský
Návratný průzkum: Ostrava, pohled do výstavy, zleva: Daniel Balabán: Ježíšové, 1995, soukromá sbírka, Pavel Šmíd: Límec, 2002, soukromá sbírka, foto: Jan Kolský
Návratný průzkum: Ostrava, pohled do výstavy s portréty od Hany Puchové vpravo, foto: Jan Kolský
Návratný průzkum: Ostrava, pohled do výstavy s díly Jiřího Surůvky Svatá rodina (1999) a Strůjci války II (1996), foto: Jan Kolský
Kamera skura: z cyklu Hvězdy stříbrného plátna, 2001
Návratný průzkum: Ostrava, pohled do výstavy, zleva: Kamera skura: Kocour v botách, 2002, GHMP, Jiří Surůvka: Pinokio a smrt, 2003, Galerie Klatovy Klenová, Kamera skura: Velká vánoční autogramiáda, 1998, foto: Jan Kolský
I love 69 popgejů: Já jsem Ostrava, počátek i konec, 2024, foto: Jan Kolský
Michal Kalhous
Jiří Ptáček rozhovor únor 2022
Kdysi mi jeden renomovaný kurátor fotografie tvrdil, že snímky na výstavách Michala Kalhouse ve skutečnosti vytváří jeho malý syn. V tu chvíli jsem uvěřil. Nejen proto, že jsem Michala za celé roky, co jsme se znali, nikdy neviděl s fotoaparátem, ale i kvůli mnohdy odzbrojující...
Jiří Skála. Dělníci, zombies a potřeba veřejného hlasu
Jiří Ptáček rozhovor duben 2022
S Jiřím Skálou jsme z čtenářského hlediska možná až příliš dlouho probírali různé aspekty jeho poslední samostatné výstavy Aspirace cizích těles v pražské galerii hunt kastner. Samovolně na ně ovšem navazovala kontinuita témat, která Skála řeší v posledních patnácti
Kniha je pořád nejlepším archivem myšlenek
Jiří Ptáček rozhovor listopad 2021
Grafická designérka Adéla Svobodová se soustředí na tištěné publikace o výtvarném umění: odborné knihy, výstavní katalogy, autorské knihy nebo monografie. V rozhovoru o její práci, letos natřikrát oceněné v soutěži Nejkrásnější kniha roku, jsme se zaměřili na...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?