Programování krásy
K padesátému výročí výstavy Computer graphic / V únoru 1968 začala v brněnském Domě umění přehlídka Computer graphic. V Moravské galerii si připomínají padesáté výročí tohoto průkopnického počinu Jiřího Valocha výstavou 1968:computer.art; na místě činu, tedy v brněnském Domě umění, v dubnu skončilo Computer Graphic Re-visited 2.0. První akce představuje fenomén počítačového umění v širší perspektivě, druhá nabídla rekonstrukci Valochovy původní výstavy. Následující text ukazuje, jak se umění a počítače v 60. letech potkaly, jaké naděje byly do tohoto setkání vkládány, ale také to, jaké obavy a zklamání z něj vzešly.
Velká data a hledání ztracených světů
Lukáš Pilka téma únor 2020
Digitalizace velkého množství dat a jejich následné zužitkování patří k výzvám současnosti také v dějinách umění. Jednou z možností, které se skrze strojové učení nabízí, je využít je při tvorbě rekonstrukcí uměleckých děl, stylových imitací nebo imitací celých...
Jak algoritmy myslí, tvoří a lžou
Lukáš Pilka téma říjen 2021
Technologie strojového učení, označovaná také jako neuronové sítě, je volně inspirována uspořádáním biologických neuronů v mozku. Jde o algoritmus dobře použitelný ke klasifikaci i generování (nejen) vizuálních dat.
Skutečné zážitky ve virtuálním světě
Lukáš Pilka téma květen 2020
Setkejte se s uměním v digitální simulaci, projděte se nepostavitelnou architekturou, prohlédněte si nevystavitelné exponáty, navštivte vzdálená místa a promluvte si s historickými osobnostmi. Ponořte se do imaginárního muzea, které nikdy nezavírá.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?