Romanofuturismus byl elitářská cesta

Jiří Ptáček rozhovor květen 2020

„Za Romku se nepovažuji,“ říká v rozhovoru malířka Ladislava Gažiová a vysvětluje, proč nepřijímá ani nálepku romské umělkyně. „Identita a kulturní odlišnost dnes jsou často pouze vyprázdněnými depolitizovanými nástroji na cestě k úspěšné umělecké kariéře.“ U umělkyně, která se v českém prostředí zprvu profilovala jako autorka emocionálně-imaginativních obrazů, jde možná o překvapivě uvědomělý postoj. Jenže Ladislava prošla vývojem, kdy stále intenzivněji uvažuje nejen o politice identity, ale také o negativních dopadech kapitálu na umění nebo o škodlivosti falešné kolegiality na umělecké scéně.

LADA2.jpg

montáž Jiří Thýn

possibility4-(04).JPG

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2018, sprej na plátně, 120 × 90 cm

Bez nazvu,2006,sprej na platne,35x40cm.jpg

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2006, sprej na plátně, 35 × 40 cm

possibility4-(02).JPG

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2018, sprej na plátně, 50 × 45 cm

04.Bez názvu, 50x80cm, sprej na plátne,2016.jpg

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2016, sprej na plátně, 50 × 80 cm

03.Bez Názvu, sprej na plátně, 50x40cm.2016.jpg

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2016, sprej na plátně, 50 × 40 cm

Bez nazvu,2006,sprej na platne,30x35cm.jpg

Ladislava Gažiová: bez názvu, 2006, sprej na plátně, 30 × 35 cm

Pohled do výstavy Džas Bare dromeha (Jdeme dlouhou cestou) v Nevan Contepo v Praze (2016) foto Peter Fabo.jpg

Džas bare dromeha / Jdeme dlouhou cestou, pohled do výstavy, Nevan Contepo, Praha, 2016, foto: Peter Fabo

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné