Romanofuturismus byl elitářská cesta
Jiří Ptáček rozhovor květen 2020
„Za Romku se nepovažuji,“ říká v rozhovoru malířka Ladislava Gažiová a vysvětluje, proč nepřijímá ani nálepku romské umělkyně. „Identita a kulturní odlišnost dnes jsou často pouze vyprázdněnými depolitizovanými nástroji na cestě k úspěšné umělecké kariéře.“ U umělkyně, která se v českém prostředí zprvu profilovala jako autorka emocionálně-imaginativních obrazů, jde možná o překvapivě uvědomělý postoj. Jenže Ladislava prošla vývojem, kdy stále intenzivněji uvažuje nejen o politice identity, ale také o negativních dopadech kapitálu na umění nebo o škodlivosti falešné kolegiality na umělecké scéně.
![LADA2.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1611_821b8f0e235c38291637b44c03c92b60_full.jpg)
montáž Jiří Thýn
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2018, sprej na plátně, 120 × 90 cm
![Bez nazvu,2006,sprej na platne,35x40cm.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1613_4825e598b858036eefe391e2694a34bb_full.jpg)
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2006, sprej na plátně, 35 × 40 cm
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2018, sprej na plátně, 50 × 45 cm
![04.Bez názvu, 50x80cm, sprej na plátne,2016.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1619_7f4742f5a18a8b47c5e3d7bbb41e31cc_full.jpg)
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2016, sprej na plátně, 50 × 80 cm
![03.Bez Názvu, sprej na plátně, 50x40cm.2016.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1620_66686c222c6f3f0770f7e059c53098ca_full.jpg)
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2016, sprej na plátně, 50 × 40 cm
![Bez nazvu,2006,sprej na platne,30x35cm.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1621_36b18c24483d41448272d8d340182fb7_full.jpg)
Ladislava Gažiová: bez názvu, 2006, sprej na plátně, 30 × 35 cm
![Pohled do výstavy Džas Bare dromeha (Jdeme dlouhou cestou) v Nevan Contepo v Praze (2016) foto Peter Fabo.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3696/1622_e9e50485551cff984cac61d3bef38702_full.jpg)
Džas bare dromeha / Jdeme dlouhou cestou, pohled do výstavy, Nevan Contepo, Praha, 2016, foto: Peter Fabo
![A_OKMicha_ KalhousB0A0264b.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4097/3370_680cb6a8392d3ad55d31d7d7339707d2_small.jpg)
Michal Kalhous
Jiří Ptáček rozhovor únor 2022
Kdysi mi jeden renomovaný kurátor fotografie tvrdil, že snímky na výstavách Michala Kalhouse ve skutečnosti vytváří jeho malý syn. V tu chvíli jsem uvěřil. Nejen proto, že jsem Michala za celé roky, co jsme se znali, nikdy neviděl s fotoaparátem, ale i kvůli mnohdy odzbrojující...
![adela_svobodova.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4039/3092_e0d6fa42a08d7f9ac4fed160a568decc_small.jpg)
Kniha je pořád nejlepším archivem myšlenek
Jiří Ptáček rozhovor listopad 2021
Grafická designérka Adéla Svobodová se soustředí na tištěné publikace o výtvarném umění: odborné knihy, výstavní katalogy, autorské knihy nebo monografie. V rozhovoru o její práci, letos natřikrát oceněné v soutěži Nejkrásnější kniha roku, jsme se zaměřili na...
![OK_SKALA_TEXTB0A0593a.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4143/3597_0bf2d29dd1aec3abe0cb2ed8b5927a82_small.jpg)
Jiří Skála. Dělníci, zombies a potřeba veřejného hlasu
Jiří Ptáček rozhovor duben 2022
S Jiřím Skálou jsme z čtenářského hlediska možná až příliš dlouho probírali různé aspekty jeho poslední samostatné výstavy Aspirace cizích těles v pražské galerii hunt kastner. Samovolně na ně ovšem navazovala kontinuita témat, která Skála řeší v posledních patnácti
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?