Roviny, vrcholy i pomezí
David Bláha recenze duben 2022
Muzeum umění Olomouc získalo v roce 2019 po dlouhých letech průtahů, konfliktů a trestních oznámení potřebné finanční prostředky pro novou budovu Středoevropského fóra, kterou během následujících pěti let plánuje zrealizovat podle původního návrhu architekta Jana Šépky. Před několika měsíci také skončilo první mezinárodní Trienále SEFO (recenze Silvie Šeborové v A+A 11/2021), na které nyní volně navazuje výstava Domov a svět, která bude až do konce léta k vidění v prostoru tzv. Trojlodí hlavní budovy muzea v Denisově ulici.

Domov a svět, pohledy do výstavy, Muzeum moderního umění Olomouc – Trojlodí, foto: Zdeněk Sodoma, MUO

Ľudovít Fulla, Krajina s jazdcom, 1946, Slovenská národná galéria

Domov a svět, pohledy do výstavy, Muzeum moderního umění Olomouc – Trojlodí, foto: Zdeněk Sodoma, MUO

Július Koller, Galéria Ganku – Vysoké Tatry, 1981, Slovenská národná galéria

Domov a svět, pohledy do výstavy, Muzeum moderního umění Olomouc – Trojlodí, foto: Zdeněk Sodoma, MUO

Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...

Po stopách vlastného tieňa
Tina Poliačková recenze zima 2019
„Čím víc brzdím, tím víc prachu zahaluje můj hněv. Zapomenutý a nedořešený věci žádaj o svý místo, nechat je vysušit na slunci a jejich prach rozsypat po všech těch místech, vrátit jim to zpátky. Mám spoustu nezničitelných zážitků,“ rezonujú slová (anti)hrdinu na...

Mramorové schody a oranžový vztek
Michal Novotný recenze únor 2020
V polovině ledna skončilo 9. trienále současného umění v Moderní galerii v Lublani s podtitulem Mrtvé a živé (Dead and Alive), jediná loňská mezinárodní přehlídka kurátorovaná českým kurátorem.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?