Rozpory a paradoxy Humboldtova fóra
Jitka Šosová výstava říjen 2021
Na konci berlínské třídy Unter den Linden se v létě otevřel nový muzejní komplex. Vzhledem k rozsahu projektu, nákladnosti jeho vybudování i roli, kterou by měl sehrát v narovnávání koloniálních křivd, patří toto „supermuzeum“ k nejsledovanějším na světě.

Vůz zničený slony, pohled do výstavy Strašlivá krása: Slon – člověk – slonovina

Berlínský zámek, dvacátá léta 20. století.

Palác republiky, postaven 1973–76, snímek z roku 1988, foto: Profimedia

Humboldtovo fórum ze severozápadu, Stiftung Humboldt Forum im Berliner Schloss, foto: Alexander Schippe

Sloní kel s reliéfem, Cabinda (Angola), 19. stol., z výstavy Terrible Beauty: Elephant – Human – Ivory, Staatliche Museen zu Berlin, Ethnologisches Museum

Soška mamuta, slonovina, 35 000 př. n. l., z výstavy Terrible Beauty: Elephant – Human – Ivory, Archäologisches Landesmuseum Baden-Württemberg

Velký člun z ostrova Luf (Bismarckovo souostroví, Papua-Nová Guinea), z expozice věnované Oceánii, Staatliche Museen zu Berlin / Stiftung Humboldt Forum im Berliner Schloss

Postava Magaaka, Kongo, 19. století, z expozice věnované Africe, Staatliche Museen zu Berlin / Stiftung Humboldt Forum im Berliner Schloss

pohled do výstavy Strašlivá krása: Slon – člověk – slonovina

Garçon, další kožich! Souborná výstava Meret Oppenheim v bernském Kunstmuseu
Jitka Šosová zahraničí prosinec 2021
Souborná výstava švýcarské umělkyně Meret Oppenheim vznikla díky společnému úsilí houstonské Menil Collection, newyorské MoMA a bernského Kunstmusea.

Georgia O’Keeffe v basilejské Fondation Beyler
Jitka Šosová zahraničí květen 2022
Muzeum Fondation Beyeler slaví 25 let od svého vzniku a ke čtvrtstoletí existence si nadělilo výstavu americké malířky Georgii O’Keeffe. Poblíž Basileje se proto až do 22. května může evropské publikum seznámit s obrazy klasičky amerického kánonu umění 20. století.

Sans retour
Jitka Šosová knižní recenze červenec 2021
Nedávná publikace z pera Jakuba Hausera představuje řadu nových aspektů tzv. ruského zahraničí v meziválečné Praze. Rekonstruuje část meziválečné umělecké scény, která byla sice činná v Československu, ale pozornosti československých a následně částečně také...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?