Smrt Praze!
Militantní heslo Smrt Praze! působí jako přejaté z bulvárního listu nebo špionážního thrilleru, ale bohužel pro Prahu má úplně jiný původ. Nositelem tohoto možná ironického sdělení je developer James Woolf, majitel společnosti Flow East, která vlastní dům p. 1601/II na Václavském náměstí. Tedy dům, o jehož zachování v Pražské památkové rezervaci svádí boj odborná a dnes už i široká veřejnost.

James Woolf se 5. 12. 2012 zúčastnil v úboru plyšového zvířátka demonstrace, která se v podvečerních hodinách konala před budovou Ministerstva kultury na Maltézském náměstí. Skupina demonstrantů se zde snažila upozornit na stále nerozhodnutý případ kontroverzního zájmu developera, který se snaží navzdory platnému právnímu rámci protlačit svůj stavební záměr. Nerespektuje vládní nařízení č. 66/1971 o Pražské památkové rezervaci a s domem, jehož je vlastníkem, má záměry, jako by se jednalo o disponibilní stavební parcelu.
Své názorové oponenty označuje James Woolf stereotypně za názorové zpátečníky a sám neváhá veřejně odhalit svůj progresivní naturel s transparentem Smrt Praze! v ruce. Takové vyjádření, ať už bylo myšleno jakkoliv, odhaluje více, než by pan Woolf asi chtěl sdělit o svých záměrech. Otázkou zůstává, nakolik se jedná o opravdu černý humor, anebo nakolik páchá s heslem v ruce Smrt Praze! „zločin“ on a nakolik instituce, které se mu snaží zabránit v jeho ambiciózních záměrech. Slovy Viléma Mrštíka, někdejšího člena Klubu Za starou Prahu, si lze takový boj za demolice v Pražské památkové rezervaci pojmenovat i dnes Bestia triumphans!
Ovšem potencionální triumf příznivců bourání v historickém jádru Prahy opět zbrzdila ministryně kultury Alena Hanáková. Ta slovy své tiskové mluvčí oznámila, že dne 5. 12. 2012 podala na základě závěrů rozkladové komise pokyn k přezkoumání stanoviska MK o neprohlášení domu čp. 1601/II na Václavském náměstí kulturní památkou.
David Adjaye a vyprávění příběhů
Vendula Hnídková architektura duben 2019
Současná dílčí retrospektiva britsko-ghanského architekta Davida Adjayeho v Design Museu v Londýně se koncentruje na sedm vybraných projektů, které sjednocuje zastřešující téma „vytváření paměti“. Volba je to poměrně inkluzivní, jelikož kromě pomníku a památníku...
Dobývání Gettyho centra
Vendula Hnídková depeše listopad 2013
Mlha, oblačno, slabý déšť, sedmnáct stupňů Celsia. Takhle si asi nikdo nepředstavuje léto v Kalifornii. Avšak cesta do Los Angeles nebyla zrovna motivována pobytem na místních plážích, ale naopak intenzivním studiem v klimatizovaných sálech Gettyho centra. A tomu jistá

Bowieho kult
Vendula Hnídková zahraniční výstava červen 2013
David Bowie je všude kolem nás. Jeho vliv na současnou kulturu dalece přesahuje pozici jakékoliv jiné osobnosti hudební scény. Nebýt Bowieho, tak ani my nejsme tím, kým jsme. Tak by mohlo znít základní poselství velkolepé výstavy, kterou Davidovi Bowiemu přichystalo prestižní...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?