Tate Hyundai Modern
Tate Modern má nového sponzora. Korejská automobilka Hyundai Motors podepsala s galerií smlouvu na jedenáctiletou spolupráci. Stalo se tak jeden a půl roku poté, co s Tate ukončila spolupráci firma Unilever, která 12 let sponzorovala Unilever Series – výstavní program v monumentálním prostoru takzvané Turbínové haly. První projekt financovaný Hyundai Motors se otevře na podzim roku 2015. Nově výstavy v Turbínové hale ponesou název The Hyundai Commission.

„V Hyundai jsme si vědomi toho, že auta mohou být něčím více než jen dopravním prostředkem. Mohou s lidmi navázat citový vztah a to je stejný pocit, který spojuje lidi s velkým uměním,“ prohlásil zástupce automobilky u příležitosti oznámení dohody o spolupráci. Tate Modern a Hyundai podle tiskové zprávy spojuje také „oddanost celosvětovým inovacím“.
Oproti firmě Unilever, od které Tate Modern získala celkem 4,4 milionu liber, je závazek Hyundai odhadován na 8 milionů, přesná částka však oznámena nebyla. Sponzorování galerijního provozu není pro Tate Modern ničím novým. Co vzbudilo velký ohlas, je přislíbená doba trvání spolupráce, která z ní činí nejdelší závazek korporátního sponzora v dějinách Tate.
V návaznosti na zveřejnění informace se v britských novinách The Independent objevil názor, že Tate Modern by k svému provozu vlastně nepotřebovala příspěvek z veřejného rozpočtu, který dnes dosahuje 31 milionů liber ročně. Autorka textu Rosie Millard tvrdí, že Tate Modern si ze zájemců o spolupráci na výstavním programu v Turbine Hall mohla vybírat. Volný vstup, působivost zde prezentovaných monumentálních instalací a velká obliba mezi návštěvníky z ní činí ideální místo pro atraktivní reklamu. Zároveň však platí, že instalace Aj Wej-weje, Olafur Eliassona, Louise Bourgeois a dalších současných umělců, kteří zde v průběhu let vystavovali, jsou považovány za vydařené umělecké projekty.
Fundraisingovou obratnost Tate Modern Independent ilustruje také ambicí galerie získat 158 milionů liber na plánované rozšíření svých výstavních prostor. V tento okamžik má Tate Modern k dispozici již 80% potřebných prostředků. Celkové náklady mají dosáhnout 215 milionů liber, z čehož jen 57 milionů poskytne vláda.
Tate Modern otevřela v roce 2000. Její popularita z ní dnes dělá třetí nejúspěšnější turistickou atrakci Londýna. V loňském roce ji navštívilo 5, 3 milionu lidí.

Obsah
web zima 2019
Starým mistrům se věnujeme hned třikrát, a to v souvislosti s novou expozicí Národní galerie ve Schwarzenberském paláci a vídeňskými výstavami Albrechta Dürera a Caravaggia s Berninim. Na kontext se v další části svého seriálu o zásadních pojmech teorie umění soustředil...

Obsah
web listopad 2019
Co si počít s „epidemií“ starchitektů? Nad tuzemskou i zahraniční situací se zamýšlí Karolina Jirkalová. Laterně magice, jejímu výzkumu a výstavním prezentacím se věnuje Jan Wollner. O české egyptologii jsme hovořili s Miroslavem Vernerem. A neztrácíme s převládajícím...

Výtvarníkem roku se stal Zbyněk Baladrán
zpráva tisková web
Cenu Osobnost roku za nejvýznamnější umělecký počin roku 2014 získal jednačtyřicetiletý Zbyněk Baladrán.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?