Tate Hyundai Modern

web

Tate Modern má nového sponzora. Korejská automobilka Hyundai Motors podepsala s galerií smlouvu na jedenáctiletou spolupráci. Stalo se tak jeden a půl roku poté, co s Tate ukončila spolupráci firma Unilever, která 12 let sponzorovala Unilever Series – výstavní program v monumentálním prostoru takzvané Turbínové haly. První projekt financovaný Hyundai Motors se otevře na podzim roku 2015. Nově výstavy v Turbínové hale ponesou název The Hyundai Commission.

2023.jpg

„V Hyundai jsme si vědomi toho, že auta mohou být něčím více než jen dopravním prostředkem. Mohou s lidmi navázat citový vztah a to je stejný pocit, který spojuje lidi s velkým uměním,“ prohlásil zástupce automobilky u příležitosti oznámení dohody o spolupráci. Tate Modern a Hyundai podle tiskové zprávy spojuje také „oddanost celosvětovým inovacím“.

Oproti firmě Unilever, od které Tate Modern získala celkem 4,4 milionu liber, je závazek Hyundai odhadován na 8 milionů, přesná částka však oznámena nebyla. Sponzorování galerijního provozu není pro Tate Modern ničím novým. Co vzbudilo velký ohlas, je přislíbená doba trvání spolupráce, která z ní činí nejdelší závazek korporátního sponzora v dějinách Tate.

V návaznosti na zveřejnění informace se v britských novinách The Independent objevil názor, že Tate Modern by k svému provozu vlastně nepotřebovala příspěvek z veřejného rozpočtu, který dnes dosahuje 31 milionů liber ročně. Autorka textu Rosie Millard tvrdí, že Tate Modern si ze zájemců o spolupráci na výstavním programu v Turbine Hall mohla vybírat. Volný vstup, působivost zde prezentovaných monumentálních instalací a velká obliba mezi návštěvníky z ní činí ideální místo pro atraktivní reklamu. Zároveň však platí, že instalace Aj Wej-weje, Olafur Eliassona, Louise Bourgeois a dalších současných umělců, kteří zde v průběhu let vystavovali, jsou považovány za vydařené umělecké projekty.

Fundraisingovou obratnost Tate Modern Independent ilustruje také ambicí galerie získat 158 milionů liber na plánované rozšíření svých výstavních prostor. V tento okamžik má Tate Modern k dispozici již 80% potřebných prostředků. Celkové náklady mají dosáhnout 215 milionů liber, z čehož jen 57 milionů poskytne vláda.

Tate Modern otevřela v roce 2000. Její popularita z ní dnes dělá třetí nejúspěšnější turistickou atrakci Londýna. V loňském roce ji navštívilo 5, 3 milionu lidí.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné