Utápět se ve vlastních pochybách

Michal Novotný bienále červenec 2019

Pokud bych si měl vybrat k Benátskému bienále jeden ilustrační obrázek, asi by to byla fotografie Evy a Adele. Dvojice holohlavých, nápadně nalíčených a identických performerek, které již dvacet let nechybějí na žádné důležité vernisáži, se na ní usmívá před dílem Christopha Büchela – vrakem lodi, na které se nedaleko libyjského pobřeží utopilo 800 migrantů. Přestože obrázek vzbudil, tak jako vystavení lodi samotné, vlnu internetové nevole, spíše než jednoduchým spektáklem, selfie-spotem a fetišem je dílo i chování návštěvníků určitým symptomem strachu, ale také současné impotence výtvarného světa, jakýchsi narcisistických pochyb, které ve výstavním textu nepřímo zmiňuje i sám kurátor letošní bienálové přehlídky, Američan žijící v Londýně Ralph Ruggof.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získat předplatné

Získejte
roční předplatné
za 885 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Získat předplatné