Železniční dědictví

Martin Strakoš Karel Hájek architektura červen 2021

Železnice představuje ve svém bezmála dvousetletém vývoji fenomén symbolizující proměny moderní společnosti – od raně industriální éry první poloviny 19. století přes bouřlivý rozmach i pozdější útlum industriální společnosti během 20. století až k dnešní informační společnosti. Množství aktuálních kauz přitom ukazuje, že s tímto dědictvím neumíme patřičně nakládat.

profimedia-0546422624.jpg

Josef Danda: výpravní budova nádraží Ostrava-Vítkovice, 1964–1967, současný stav, foto: Profimedia

2martinice_ Jan Tomáš.jpg

Nádraží v Martinicích, současný stav, foto: Jan Tomáš

3Všenory, návrh revitalizace objektu na pražském nástupišti (architektonický atelier kARek).jpg

Architektonický ateliér kARek, návrh revitalizace objektu na pražském nástupišti nádraží Všenory

profimedia-0093084786-(1).jpg

Josef Hrejsemnou: odbavovací hala nádraží v Havířově, 1969, stav v roce 2011, ještě s betonovou plastikou Směrník od Václava Uruby, foto: Profimedia

profimedia-0093084801-(1).jpg

Interiér nádraží v Havířově, snímek z roku 2011, foto: Profimedia

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné