24. díl - Znáte pana Hubáčka?
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění září 2018
Knihou loňského roku v anketě Lidových novin i objevem v soutěži Magnesia Litera se stala téměř šestisetstránková monografie Ivana M. Jirouse Magor a jeho doba, kterou napsal redaktor týdeníku Respekt Marek Švehla. Nejen vítězství ve dvou anketách, ale rovněž značný čtenářský ohlas, a především sama existence obsáhlého svazku činí ze Švehlovy knihy závažný a nepochybně na dlouhou dobu určující zdroj informací o významné osobnosti české kultury 60. až 90. let minulého století. Proto se knize dostalo důkladných, a řekněme rovnou, značně kritických recenzí. Jirous vystudoval dějiny umění a působil na výtvarné scéně, takže je zajímavá i pro toto prostředí.
![OTV 02.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/4184/3799_9a5982040aa91a4ffabe6c161688374b_small.jpg)
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
![Toyen_Snící rebelka_David Stecker_fs (1).jpg.jpg](https://img.artantiques.cz/userimages/news/3949/2783_1dd63cc3ec3029713b842855ad0c5cb2_small.jpg)
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?