Anatomie antropocentrické sebelítosti
Z vizuálního hlediska jsou tato díla téměř dokonalými produkty. Velká plátna precizně napnutá na kvalitních rámech, pokrytá nekompromisně expandujícími těly, hladkými, lineárně ohraničenými plochami a nekomplikovaně strukturovanou škálou užitých barev.
Vojtěch Kovařík: Od linií k hmotě, Museum Kampa, pohled do výstavy, zleva Zlatý trojúhelník, 2024, Tiresias s hadem, 2024, Erós a Psyché, 2024, foto: Matěj Doležel
Vojtěch Kovařík: Ctnost, 2024, foto: Matěj Doležel
Schopnost efektivně se izolovat
Martin Drábek recenze září 2025
Výstava A nic nás nerozdělí vůbec poprvé představuje společně tvorbu partnerské dvojice Anna-Eva Bergman a Hans Hartung. Bergman přitom dlouho zůstávala ve stínu Hartunga, který patří k nejvýznamnějším abstrakcionistům poválečné Evropy. Nad touto dvojkolejnou malířskou...
Únik z portrétu
Martin Drábek recenze červenec 2022
Do uměleckého provozu vstoupila Markéta Othová v roce 1993, tedy hned po ukončení studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Od počátku se věnovala především fotografii, přestože byla v tomto médiu autodidaktem. Dnes, po bezmála dvaceti letech kariéry, je v takové pozici, že...
Josef Mladějovský
Martin Drábek portfolio červen 2021
Zvuková stopa pojmu pravda je úsečná a jednoznačná, jeho vnitřnosti ale až zbytečně komplikované a jeho časté používání tak logicky vyvolává nervózní napětí. Josef Mladějovský o pravdě mluví často. Jen tak mimochodem, jako by si vůbec neuvědomoval, co činí.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?